AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.256

Vindskydd till Z4...

I utrustningslistan till Z4 så står det "Vindskyd 2300kr". Vad är det? Klart att det är ett vindskydd, men hur ser det ut? Var sitter det? Några bilder?
Är det det genomskinliga tyget som sitter bakom nackstöden?
Dyrt tygstycke... =)
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Det är ett svart genomskinligt tyg som sitter mellan störtbågarna
och som kan plockas bort eller sättas dit med ett enkelt handgrepp, dvs när fästena sitter där, vilket inte är ett så lätt jobb

Snyggt och användbart ( tar bort en hel del av fartvinden)
och dyrt dom sagt.

He makes the sign of a Z
Jag har en över för 1000 spänn.
Till Z4 alltså.

/Ari
Såg att den är typ 500kr billigare att sätta på i efterhand! Ganomtänkt!? =)
Såg att den är typ 500kr billigare att sätta på i efterhand! Genomtänkt!? =)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Det finns både ett tygskynke och en glasskiva va? Eller har jag drömt det senare? Om inte, någon som provat dem båda och har ett omdöme att ge?

/eFx
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
jopp finns som glas skiva också . verkar vara riktigt lätt att montera, finns på ebay, för hm var det 70 dollar ? fast bara i 24 timmar till kolla själv ( finns en hel del andra prylar där kan man lugnt säga )

Länk

He makes the sign of a Z
BoZton Grodan
Hallå på gig Krokodilen

70usd va ju inte helt i hästväg, men så lite frakt på det .....
men nog fasen skille man även här kunnat slöjda lite själv, det va ju inte någon NASA produkt dierkt..he he.. Plexi är ganska lättarbetat, iden är inte så tokig kanske något för oss Z3-fräsare med. Har sett en mer avancerad modell till 3:orna som täcker hela baksidan av stolarna samt har vikbara delar i ytterkanten.

// BoZton Grodan
eF
900
eFx
520d Touring -09
Håller med BoZton, man borde nästan kunna firra ihop en sån där själv.. *hmm*. Eller så skippar man jobbet och köper en istället... :)

/eFx
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Hej
(Till samtliga Z3-ägare)

Driver ett av Sveriges ledande företag inom inport och produktion av Akryl/polykarbonat.Jag Har själv tänkt att ev.tillverka ett glasskydd till min bil(den har AC Schnitcher bågar)
Är flera intresserade av detta så maila mig Er intresseanmälan
Har i dagsläget ingen aning vad det kommer att kosta,men återkommer naturligtvis om tillräckligt många visar intresse.
/JS
Köp den med BMW tryckt på skyddet lite kaxigt...
Jontesjögren: går dett att göra spoilers och likandne i polykarbonat?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.