AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
739

Audi vs BMW Navisystem ?

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Någon som vet om skivorna till Audi:s Navi system funkar till Bmw ?
Eller från Porche ?
Nej det gör dom inte. Bmw har VDO baserade navi, och Audi eftast Blaupunkt, ev kanske Becker i nån äldre modell...

Porsche vet jag ej tyvärr.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Om man tittar på Navtech:s sida så står Porche med i deras användar lista,kan det fungera med navi skivorna till Porche då ?
Jag är faktiskt osäker. Navtech är ju bara själva databasen över kartinformationen. Jag tror att det sedan finns i lite olika fomat. Pioneer jobbar också med Navtechdata, men deras (CD) kartor fungerar inte i t.ex VDOs (CD) system. Det enklaste är att köpa en karta på BMW, eller en VDO karta hos någon bilstereobutik t.ex www.brl.se Detta förutsatt att det är ett CD-baserat system du har. Hur det är med dom nya DVD baserade syetemen, känner jag tyvärr inte till!

Lycka till!
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Har en släkting som är lagerchef på VW så kan få skivor gratis typ,,, därför jag undrar ,,
Men är ju bara o testa iofs.
Haha.. då förstår jag varför du är så angelägen om att kunna använda just dessa skivor! :-)

Kolla om dom inte är återförsäljare för VDOs grejer oxå. Dom säljer ju säkert DEFAs värmare och larm. KG Knutsson som levererar dessa, är även leverantör av VDOs sortiment. Då kanske han kan fixa inköpspris iallafall?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Porsche använder navtech medans audi använder teleatlas mig veterligt men jag kan ha fel...
Asken
Det stämmer att Audi använder Teleatlas, då det är den databasen som Blaupunkt systemen använder. Kan bero på att Blaupunkt är en stor ägare av Teleatlas... :-)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Audi och MB använder Teleatlas/Blaupunkt och BMW använder Navtech, men i BMW går det att köra VDO/Dayton skivor (som använder navtech db).
Sen har även Teleatlas gjort några varianter som är avsedd för VDO/Dayton dvs bla BMW. Detta gäller CD versioner, DVD vet jag ej

www.navshop.com

www.navtech.com

Mvh Jocke W

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.