AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
621

Vad skall jag kolla först? Vattenpump eller termostathus?

bl
29
blåblixt
525IA Executive-94 e-34
Tjenahej alla.

Bytte termostat nyss och har snabbt avverkat 400 mil under nyårshelgen, men nu är frågan...
Jag fick veta att jag inte behövde byta termostathus på min bil och bytte därför bara termostaten( den va tydligen kass). Nu har det börjat läcka kylvatten från motorns framkant och jag kan inte lokalisera varifrån det läcker. Det läcker bara när jag har motorn igång och det droppar från motorns undersida samt från kylen, det blir även blött på fläktbladen samt på den undre kylarslangen och givetvis på motorns framkant. Det uppstår även ett mallande/skorrande ljud som om ett lager har skurit kan det vara så enkelt att det är vattenpumpen?? Jag vet inte när den är bytt sist men jag har kört den i ca 5000 mil.
Samt vad är det för fel när det står"Bremslink. Elektronik"i displayen?? Jag har bytt säkringen till bromsljusen och gjort rent polerna, felet kommer bara ibland...
Tacksam för bra svar.
Blåblixt.

skulle tro att brämsle link eller vad syftar på en bromskontakt som blivit gammal kostar 200 kr ny eller något bytte på min kompis bil 20 min men var på väg att döda alla för det är så trångt. Men efter bytet försvan oljudet pling!!!! =)
det där med vattnet kontrolera alla vatten slangar spänn de hårdare. funkar det inte ska du börja undersöka om det läcker från vattenpumpen noggrant
kn
310
knudi
535i -92
kolla undersidan av vattenpumpen det ska finnas ett litet hål där som skvallrar om den läker och då har tätningen i pumpen gått sönder och är bara att byta

/Steffee
kn
310
knudi
535i -92
alltså byt vattenpump tätningen går nog inte byta ;)

/Steffee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.