AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
751

Nytt avgassystem frågor

Hej igen bilen gick ej igenom besiktiningen avgassystemet var inte hel någonstans på bmw skulle det kosta 13 tusen fick jag höra så jag beställde från mekonomen för 3500kr. Var det värt att köpa från mekonomen? ville inte bygga eget för en så bra bil.

Men kan det strula när mans ka byta avgassytem på bmw 525 m20 -89. Ska man tänka på något? ska byta på gör det själv mack vill inte att det ska ta lång tid för det är första gång jag ska byta avgas på bmw

mvh

maksoutov
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Jag bytte på min 525 -94 för några veckor sedan och det gick ganska lätt. Vet inte om det ser exakt lika ut på din (Katalysator ?)

- Man måste ta loss kofångaren bak för att komma åt.
- Jag blev tvungen att kapa bultarna mellan kattarna och avgassystemet med vinkelslipen för att få loss det gamla sytemet. (du har kanske inga kattar ? men nån skarv måste du ju ha).

Sedan gick monteringen lätt. Jag skruvade loss de främre avgasrörsfästena från karossen för att lättare kunna montera gummiringarna där (är nog omöjligt att få dit annars ?).

Det tog ca 2 timmar för mig.

Lycka till !

Peter

Min BMW Länk
ok 2 timmar så det går inte så fort men med vinkelslipen har skrämt mig tror inte de har sådan utrusttning på okq8 =)
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Bultarna hade rostat ihop totalt.... Går ju med en bra bågfil eller be en kompis om hjälp som har en vinkelslip.....

Peter

Min BMW Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Peter... Köpte du Mekonomens avgassystem till din bil? Funkar det bra?
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Nej !

Jag köpte Sportsystem från rakarör.

Det blev skitbra :-)

Vi kan ju ses i stan nån dag om du vill se hur det ser ut..... och låter !!

Jag skrev lite om detta i den här tråden Länk

Länken till rakarör här Länk

Peter

Min BMW Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.