|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
\\\M 325i ZENDER/// |
hade jag oxå en csl så:) Länk Projekt trippel xXx i gång. |
|
Vissa har uppenbart inte respekt för vare sig själva, material eller andra medtrafikanter men jag VILL OXÅ! :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Mycket rena o snygga uppställ, syns att killen har koll. Troligtvis går det ju inte så fort heller eftersom R-däcken på CSL:en inte är avsedda för väta. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Är väl ingen CSL?? Ser ingenting på bakluckan och ingen front med hål på ena sidan. |
|
| Det är en helt vanlig M3a det där. Killen har kört Kart 9-19 och sedan formel ford och renault 19-21 eller något sånt och hade ganska bra koll på grejerna. Men det är som sagt en e46 M3 det där. Länken kommer från m5board.com. | |
|
Så där såg jag ut igår på snön också, kanske inte med samma fina precision dock :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
d brukar vara så kalle...:) Projekt trippel xXx i gång. |
| Det där fixar man ju med nästan vilken bil som helst det blir ju bara enklare desto mer motor man har under huven???? inte imponerad. | |
| Testa att drifta så på 3ans växel i farter upp emot 110 så kommer du snart märka att det inte är så himla enkelt som det ser ut. Lägg upp en film när du gör det med touringen vet jag :o) | |
\\\M 325i ZENDER/// |
håller med acey d e inte lika lätt som d ser ut...De jobbiga e att han har 100% koll(verkar så..). Projekt trippel xXx i gång. |
| Mycket snygga uppställ helt klart att killen verkar har koll på läget. Ni som tycker att det ser lätt ut är det bara att åka ut på en vintrig väg (som det finns gott om nu) och pröva göra ett så fint uppställ i god fart. Självbevarelse driften brukar ta över.. | |
| De är tuffare på torrasfalt! | |
|
jimcar-9: Är "bror duktig" ditt andra namn eller???????????????????? Skulle hemskt gärna vilja se när du gör likadant,med villken bil som helst...... |
|
|
Jag ville bara se om man kunde väcka lite känslor!!! Och vidhåller fortfarande att det inte är så svårt som det ser ut, Med mycket motor och blöt asfalt så är svårighetsgraden inte så hög som vissa i detta inlägg vill göra sken av |
|
| visst proffset................................ | |
|
Visst, han driftar ju inte med så mycket mer än gaspedalen. Det hade varit fräckare om han kunde motorbromsa upp ett ställ och sedan gasa sig ur det, gunga upp ett ställ och hålla det eller dynamikdrifta i många kurvor, men lätt är det ändå inte. Han verkar ha bra koll för annars gör du inte ett så smidigt byte av färdriktning som han gör när han först svänger vänster och sedan höger på samma drift. DET är svårt att få så fin kontroll på. |
|
|
Jimcar-9: Först skriver du att de går o göra med vilken bil som helst, sen ändras det till att de går o göra med vilken motorstark bil som helst. De krävs MYCKET övning innan man kan göra sådana drifts på allmän väg. De är en sak på en stor fin avlyst bara, de är en annan sak på en smal avfartsväg. Jag tycker att de är upp till bevis för din del, ut med din bil o en polare med videokamera. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Som glad artonåring i Norrbotten med Volvo 164 på vintern övades det mycket och länge med gott resultat. Inga problem att ställa upp på E4:an och hålla lagom släpp genom en 600m lång kurva med 4:ans växel i ca 100km/h. Vill påstå att många artonåringar häruppe även idag är lika vältränade på sladdandets ädla konst. Om jag skulle fixa det idag? Vet inte... är för feg/förståndig för att testa... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Snyggt tycker jag, frågan är bara hur länge till han klarar det utan några misstag, han är ju inte långt från att köra av (= nära väggrenen). Sladda har man väl alltid gjort på vintern, att ha perfekta ställ är svårare än sånna som slutar lite abrupt med antingen tilbaka kast eller att man spinner ur helt. Så en applåd till killen i M3:an (så länge det varar). Nu (på vintern) kör man framhjulsdrivet så nur blir det 4-hjulsställ som man får öva på. Annars ser jag gärna fler sånna här filmer. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
Mr Hamann |
Så här svarade en av våra driftkillar efter att ha sett den: Har sett den förut tror det var på ett drift forum. Ledsen, men man kom fram till att det var powerslide och inte genuin drifting kan vara lite svårt och veta vad som är vad men drifting är när du kör en sekvens med kurvor som du tar under slide och inte släper det eller tar dom nästan i en slide är lite diffust här då det pågår debater om det konstant... Så sorry Mr Hamann, men dina beemers driftar inte, dom powerslidar eller "powerover" som japsen säger. Men det är en sjyst film! // Mr Hamann |
|
Wendtan Vad jag menar är att det är lättare att göra detta med en motorstark bil, dvs svårare med en motorsvagare. Alltså det är en större utmaning att göra detta med en svagare bil, man kanske inte får exakt samma precision men det är en större bedrift och utmaning. Jag håller med Magnus M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.