AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.105

Möjligen blivande M5-ägare undrar lite

Sida 2 av 2
Gemini__
Tycker att "M-Technic" speglarna känns lika mycket original som de andra, då de satt på från fabrik för min del.

//Thomas

Länk
DMC: Jag har jämfört bilder(M50-S38) o det är ju precis som du säger,o som jag föreställt mig,båda konstruktionerna är nästan identiska bortsett från "shimsen"...Så som jag förstod det så var "lyftaren" även den "hydrauliskt fjädrande" på S38 o inte bara en metall stång...Jag missförstod nog Sääf...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Dawwe: Aah okej, det är ju så lätt att missförstå varandra =)

Jag skulle kunna ta lite kort på mekaniska lyftare och hydrauliska från en M60 om du är intresserad. Men du vet hur dom ser ut kanske?
DMC:Jag tror jag vet hur de ser ut:-)..Har skruvat Ascona B både med hydrauliska o utan...Dock är konstruktionen där av vipparmstyp men lyftarna liknar ju i stort de på S38...Om jag förstått det hela rätt så är den hydrauliska oljefyld med en fjäderbelastad stålkula som släpper in olja om själva oljetrycket överstiger trycket i själva lyftaren,i vart fall funka det så på Ascona...Kan ju vara "slutet" system på BMW's variant...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Okej =)

Aha. Ne så är det väll inte riktigt här, det är ett hål på sidan liksom där oljan åker in och bygger upp samma tryck där som i övriga motorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.