AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.242

Vart vänder man sig för att få bilens rutor märkta?

Är det någon som har koll på vad det kostar och vart man vänder sig för att få:

*Rutorna märkta
*Startspärren omkodad
*Nycklarna omkådade

Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Rutorna märker du med Länk omkodning görs lämpligast av BMW

----BMW ///M3---
Genom en del försäkringsbolag (IF t.ex) så får man lägre pris på märksatsen.

Udo Dirkelsniff
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
När jag försäkrade min 316 hos länsf så skickade dom med rutmärkningsgrejerna.
Ang nycklarna så tar du med dej ALLA som du har till BMW så fixar dom resten där, du ska be om ett EWS-intyg och dom tar runt 700:- för jobbet.

Välkomen till forumet föresten

// CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Tack för era svar!

Har inte full koll på omkodningen dock. När ett försäkringsbolag ber mig att koda om startspärren är det det samma sak som att koda om nycklarna?

Znogg:

"Koda om nycklarna" innebär att man kollar att endast de nycklar som finns i din ägo kan larma av/öppna bilen.

"Koda om startspärr" innebär att de ser till att larmet inte avaktiveras när man låser upp med nyckeln i dörren (standardinställning i Tyskland) utan att det görs endast via fjärrkontrollen.

Dessa två prylar görs av BMW verkstad på 10 minuter och du får ett intyg. Om du har något annat du vill att de skall kolla så gör detta eftersom de oftast debiterar minst 30 minuter, alltså kring 500 spänn.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Bilcentralen Nacka kodade om nycklarna, tog bort en nyckel som saknades (verkstadsnyckeln), automatiskt halvljus, signal vid låsning av bil samt intyg för endast 445:-. Glad överraskning att det blev så billigt!

/s-w
Det lät billigt !!! Går det att fixa halvljusautomatiken elektroniskt !? Funderar på att köpa en 328i -98 (E46), någon som vet hur man enklast får igång halvljusautomatiken på den?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Znogg, det är en programeringssak som görs via dator i verkstaden.
Tar bara någon minut att göra...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.