AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
602

högljudd luftpump på vänster innerskärm fram, E23

ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Har hittat vad jag tror är en fin E23, En 728 -84. Den hade stått sen -98.
Igår fick jag igång den med hjälp av lite startgas och ny bensin. Är inte så bekant med L-Jetronic, undrar vad den brummande relativt högljudda pumpen som sitter på vänster innerskärm (ovanpå) är till för? Verkar vara en luftpump av något slag, att döma av ljudet och utseendet. Den går igång så fort man slår på läge 2 på tändningen. och går hela tiden när motorn är igång. Motorn verkar f.ö. gå bra, svarar fint på gasen och går jämt på tomgång.

E28 M535i TwinTurbo

Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Skulle ju kanske kunna vara en vakum-pump för luftspjällen i kupén, men den borde inte behövas till en 728i iom sugmotor. Sitter en vakumpump i 745i och det är ju pga överladdning. Du kan ju testa att plugga slangen och se om du kan manövrera luftspjällen ändå, förutsätter naturligtvis att det är en vakumpump.
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Jag har AC, så spjällen kan jag inte manövrera tror jag. Kupéfläkten är ändå lite si och så, blir varmt i bilen, men det är inget fläktljud..

TwinTurbo=Twice the fun :D

Visa användare
391
jacke
750 e32_89
hej ekblom!undrar om du har några foton o info på turbosmällan? mvh//jacke
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
mjo, men bara gammalt krafs.. Min digitalkamera är inne på rep. så det får tyvärr vänta tills jag har publikvänliga bilder :P

TwinTurbo=Twice the fun :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.