|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| 518 Power! | |
|
Varför inte bara sälja bilen och köpa en 530i V8 istället för att hålla på och tortera en liten 4:a 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
tn |
man behöver väl int tortera..bara trimma den lite..:) klart billigare än 530 iv8. |
|
Helt rätt!!!Man kan ha mycket roligt med en liten motor oxå!Tex.piska en M5-a på 201m med en 318TIC-84!!!!! "Ketchup effekt!Ja tack!" |
|
| ska ta mig på en bmw 316 compact till sommaren... går nog att väcka liv i denna med! | |
|
Kan du bevisa att du har trimmat upp en 518... Låter som bull i mina öron ... |
|
|
Suomalainen: Du har mail!Tre skapliga bilder på mitt bygge!Hoppas att loler(tråd startaren)oxå har bevis. |
|
|
ok det är väll sant.. En finne tror inte förrän han ser peace |
|
| vi ses på strippen:) då ska ni få se.. | |
518power |
vad kostade chippet och finns det till en 1990 E34? |
| hur lirar grejerna i motorn med resten undrar man... växellåda, bromsar, koppling mm... | |
|
Är deet 231Hk innan eller under tiden du skjuter gasen? Och ja, jag skulle verklign vilja se denna på strippen, kan bli kul med en bil som är "mappad/chipad" innan turbokonvertering. Jösses... ;) |
|
|
Kan rikta frågan till Loler istället: Hur gick det på strippen under sommaren?? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| ja jag håller med resten som har skrivit här.... luktar bränt här tycker jag... | |
| det är synd att folk ska snacka en massa bull lägga ner en massa stålar på en 518 när man äger en m5..han får ju endo pisk av m5an trost super duper stift turbo och nos... synd att folk ska försöka luras och ljuga... det kanske had egått bättre på nåt annat forum...men inte här skönt att se att folk e pålästa... | |
|
Snälla Loler.. Träd fram och dela med dig av tidkort. Jag är iaf intresserad av att se hur din Dr.Snuggles trimmade 518 presterat på strippen i sommras.. ;) Men skämt å sido, vart tog projektet vägen? nicolas Tror inte att det hade gått bättre på nåt annat forum heller, inte den valsen iaf. Men Loler kanske dyker upp och bekänner färg snart. |
|
|
Torbokonvertering = komprisonssänkning normalt sett. Får inte riktigt ihop varför Lola då planar toppen... |
|
| Han kanske riktplanat den för att få den riktigt rak? Skev topp = många packningar åt helvete =) | |
| Stämmer, har själv planat både topp och block. Men då har jag också satt i en tjockare packning modell stål. | |
tyrell |
Jag vet inte vad jag ska tro, jag är inte tillräckligt insatt i ämnet. Har iaf en 518i -90 själv och vill få ut lite mer effekt ur den, 140-150hk vore fint... chip ska ge mig 13hk till... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.