|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
320-325 |
dom där stiften .... ??? verkar intressanta ...hmm |
|
stiften finns på www.halo.se effekten räknas från 14hk vid 6000varv och det kan skilja från bil till bil. |
|
|
chippet är från tyskalnd och det står till och med 23hk på det... men det är nog lite mycket, tippar från 15-20 hk minst! |
|
| Montera vakuumljuddämpare och häll i slick 50. Då har du säkert 50hk till..... | |
|
Så låt istället höra vad det är för mera magiskt som är på gång? Kanske kan ge mig några tips också? :D:D:D:D:D:D:D!! |
|
| Roligt med de som lärt sig addera... Tyvärr följer inte trimning den räta linjens ekvation... | |
|
Rätt bra att få ut 128 hk/liter för en hemmatrimmare. Är den testad i bänk tro? Inget ont om 518, har haft en själv. Men om man plöjer tid o pengar på trimning kan man väl börja lite högre upp. Typ M50 2,5 eller nåt. Eller lättare: E30 318. Och en fin gammal M10 =) |
|
| En dum fråga kanske men varför trimma en 518 !? till över 300hk när man har en M5:a, är det verkligen kul att köra en sån bil. Är det värt stålarna? Varför inte göra värre saker med M5:an istället? | |
| Håller med ander s. och mageng... | |
|
därför att ingen annan har gjort nåt sådant! nån måste ju bli den första! |
|
|
Jag tror säkert att din 518 går som ett skållat troll nu; NOS + turbo var onekligen saftigt, hur lång tid tog det att fixa allt? Har en känsla av att den drar mer soppa än M5:an... Mvh |
|
| Men har du ingen intercooler?!? | |
| Men lägg ner ner den här tråden ! Man chippar väl inte en bil INNAN man turbo konverterar den ? Det logiska vore väl ändå att man mappar bilen EFTER turbokonverteringen, eller ? | |
| B10Tobbe; du kan inte ha mera än rätt! | |
|
B10Tobbe: Läs mitt inlägg längre upp i tråden så hajjar du nog. Att han sedan inte har gjort på det sättet kanske är en annan sak, men det finns gott om folk som har gjort som jag beskrivit. |
|
|
Finns även någon snurra hos dalhems, som monteras vid insuget. Ger nog 20hk! Bra nivå på tråden? |
|
|
intercoller är på gång.... bilen drar nästan 1,5 liter milen men det är det värt! det där med chippet vet ja nog inte om det skulle bli så mycket bättre att montera det i efterhand... men kom gärna med fler synpunkter! |
|
|
Vi ska kanske ta ett race med våra 518TIC-s!!!! "Ketchup effekt!Ja tack!" |
|
tn |
öööö fan va pesimistiska vissa verka här då?.. Jag plöjer ner lite jobb ialla fall på min 520 bmw. Kan bli laglit godkän i bes..? Å visst får jag dit turbon i vår så kan jag rejsa..:) Länk |
tn |
öööö fan va pesimistiska vissa verka här då?.. Jag plöjer ner lite jobb ialla fall på min 520 bmw. Kan bli laglit godkän i bes..? Å visst får jag dit turbon i vår så kan jag rejsa..:) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.