|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om vi säger som så att jag vill att den ska "funka som en vanlig bil" om man säger som så. Självklart blir det massa klabb med denna ombyggnationen (det blir det ju med alla). Så om man köper en tillräckligt stor turbo så behöver inte detta springa så mega mycket i pengar i början. Men sedan när man har fått lite smak av turboaggregatet så brukar det alltid bli att ladda lite till och lite till. Vad tycker du att jag ska byta då om vi säger som så att det ska hålla att kunna dra på fullt ös under en längre stund (nu pratar vi inte flera minuter men ett tag, eller rättare sagt det SKA hålla) mvh // Rasmus |
|
SpineKracker |
Jag röstar för m20b25 med trimkam och sportsystem det rör på sig ganska duktigt. Hade det förut på min, innan jag blev påkörd av en idiot.. Inga problem med besiktning å sånt. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Med fullgas några sekunder, menade jag tiden gaspedalen är i botten per gång. Om du gasar på en rakstrecka, så kommer kurvan och du släpper pedalen, då kyls ju kolvar, avgasventiler och turbon ner lite igen. Skall man ha en turbomotor i en båt med kronisk uppförsbacke måste man nog ha särskilld kolvkylning. Du kan kolla på trimforumet där finns nog många som vet vad i BMW motorn som bör kostas på, för förstärkning vid turbotrim. Jag tror inte en F1-motor håller med full effekt i 30sek i streck. Nisse |
|
|
Ja frågan är om man inte ska försöka leta upp en 325:a motor och turbokonventera istället. Dock som min kompis så måste man varva dem mycket för att det ska hända något (ialla fall min 320) då med turbo så kanske den blir väldigt hysterisk och man kanske får en ojämn motorkaraktär, alltså eftersom man måste sänka kompet så lär det inte hända ett skit under 3000 varv. Med andra ord rätt segt. Ska kolla trimforumet. mvh // Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.