AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
838

Takställning till E34 tuoring med takskenor

Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Är det någon som har takräcke som är fastsatta i skenorna i taket. Som t ex Thule eller Mont Blanc. Original kostar 547,25 EUR (ca 5200 SEK) och det är lite väl dyraste laget. Det jag är ute efter är vilket kodnummer "benen" har.
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Ska hem och kika på mina om det står nåt på dom.
ta
76
tax
M5 Touring -94
hur gick det med det här? Letar själv takräcke. Vill helst inte betala 5 papp för det eller fästa i dropplisten när jag har skenor.
Es
49
Ess
540i Touring -96
Jag fick snällt köpa Thules variant som fästes i dropplisten. Kostade mig ca 950kr inkl allt.
Hittade inga som fästes i originalskenan (inte hos ad-center eller mekonomen iallafall)
ta
76
tax
M5 Touring -94
Usch, känns trist att inte använda skenorna.
Thule har till nåt som heter T-spår. Är det T-spår som sitter på e34? Eller är det nåt special?

Visa användare
47
Darth Vader
320iM Touring-04
Det lär finnas ett mek tipps på en brittisk hemsida om en kille som gör väldigt små moddar på ett takräcke från oris som var avsett för mercedes 124 coupé.Detta blev väldigt likt orginal.
men jag har inte funnit någon återförsäljare av oris i sverige.
tipps?

No Turbo Shit-Just Real V8 Power
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Lockhead:
Jag har dessa till min.
Länk

Det finns även en hel massa andra modeller o kika på där, samt att det finns reservdelsnumren.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Jag köpte begagnade från tyska Ebay för 134 eur (inklusive frakt). Naturligtvis hade Posten sönder den ena men jag fick den reparerad för 50 eur. Totalkostnad blev 184 eur (ca 1900 sek?) Jag kontaktade Thule men de kunde inte hjälpa mig per mail. Om jag skulle ha kommit och visat upp bilen vid deras Finlandskontor så skulle jag kanske ha fått hjälp. Det var bara 42 mil dit enkel väg så jag iddes inte fara. Någon annan som har närmare till kan pröva det att fara till deras kontor i Sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.