|
|
|
|---|---|
|
Går det att använda 15 tums fälgar på en 540 -98 (med tanke på bromsok eller liknande)? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej de ska inte gå 16" är visst det minsta som du kan få på. ///MVH Hasso Länk |
|
Är det bromsok som tar emot? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bör det väl vara det, är väl oket som är längst ut mot fälgen kan jag tänka mig. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso för snabbt svar! Kan du något om elhiss på bakre dörr (samma bil ,540T -98)? Mvh Leif |
|
|
324mm på 540 och 296mm på 528, på 528 får 15" precis plats. Det lustiga är att både 528 och 540 har samma 298mm ventilerade bakskivor vilket i 528:ans fall alltså innebär att den har större skivor bak! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
MagnusM: vi som får vara med i touringklubben med våra E39 har alla 298 mm bakskivor medan sedan köparna måste upp på 528 för att få dessa "stora" skivor...*S* "Stora" fram bromsarna siter på alla V8 modeller ( utom tidiga 535or) 16"= alufälg då BMW inte har större än 15 plåt ( min reserv som ser ut som en plåfälg är doch i alu... kinky...) Vad saknas din el hiss då Leif? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Min ruta på höger bak stannade i nedre läge och ville bara röra sig ca 1 cm. Körde till plåtslagare akut i mellandagarna som plockade av dörrsidan (svårt med klipset mitt i dörrsidan!! Tips??) och såg att vajern hade hoppat av ett plast hjul (såg slitet ut)som sitter i botten. + att vajerhölje är trasigt där det går in vid motorn. Går det att byta vajer och hjul? Eller köpa begagnad el-hiss? Någon som klarar detta i Malmö/Lund? Mvh Leif |
|
Kolla detta om det går att köpa lösa delar med BMW. Det finns detaljnummer på delarna men inga reserdelsnummer angivna, Verkar bara finnas komplett fönsterhiss som reservdel. Skroten är nog ett bra alternativ, du kanske kan hitta en bil som fönsterhissarna inte är använda på, typ min bil :)))) ///MVH Hasso Länk |
|
Vad ska du ha emellan på din och min fönsterhiss : ))). |
|
| Rkade ut för sammas sak i somras, Vajenr hade hoppat av, tyvärr var det bara att köpa en ny fönsterhissmotor, på BMW kostade det 2300 Kr. ca 20 dagars beställning som längst. (om de inte har den hemma) Att byta den är enkelt. 4 skruvar så är det gjort, Skroten kan ha, men då måste du tänka på rätt årsmodell och rätt sidan, men det är klart billigare, men kan vara halva priset kanske | |
|
Vad menar du med "fönsterhiss motor" ? (själva motorn funkar). Är det hela paketet med motor+vajer+ "plasthjulet" där vajern går runt i nederkanten av dörren? Mvh Leif |
|
| Japp, det är hela paketet som du köper, man kan inte köpa enskilda delar och skulle man göra det är det ett helsike att sätt ihopa det. | |
| ups, ser att jag skrivit 20 dagars beställning, det skall vara högst 2 dagars beställning. För mig tog det bara en dag, men de sade högst 2 dagar, ber om ursäkt för det | |
|
Tack "Skygazer". Måste tillägga att Hasso är en pärla som ställer upp, snabbt och mycket bra! Det är folk som Hasso som gör att jag inte misströstar alltför mycket. Det har hänt lite mycket i helgerna (trycktank till vatten i huset rasat,oljebrännare går bara när den själv vill,min andra bils startmotor är död när den blir varm etc). |
|
|
Helt plötsligt är jag ganska nöjd med handjagade bakfönster , Hasso.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| G-M. Du skriver att BMW inte har 15" alu, vad sitter det på min bil nu på vintern? :-) Är det inte 15? | |
|
Stout: nej missuppfattade du mig inte lite nu?? "alla" dimensioner går ju att få i alu MEN större plåtfälgar ( dom osnygga svarta du vet...) än 15 " erbjuds inte det var det jag menade ialla fall Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
GM-skönt att man kan trösta dig med nått ibland :)) och glöm inte din handvevade "bakgavelhiss" :)) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.