AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
685

Högtalare till 328i Coupe (E36) - 98

Tjenare alla BMW-bröder!

Jag sitter som bäst och skissar på hur jag skall göra lite förbättring på ljudet i bilen. Igentligen så är juh ingen stereo nödvändig, man har juh en underbar 6:a att lyssna på, men ibland kan det vara gott att dra på en riktigt rökare...

Kollade lite på BRL-hemsida och tror mig komit fram till att de förgjorda hålen fram vid fötterna är för 5" högtalare. Stämmer detta och var fasen får man tag på högtalare som passar? Vill helst slippa ta fram vinkelslipen men nöd har som sagt ingen lag...
Jag tror att jag har standardhögtalarsystemet i min bil. Vad sitter det för högtalare i hatthyllan då?
.... men ibland kan det vara gott att dra på en riktigt rökare...

verkar som att tipset till Dig är bruna bönor ;-)

mvh
Rutger...som inte kunde låta bli....
Ha ha ha!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
5.25" nere vid fötterna och om du har stora ljudpaketet sitter det även 4" i dörrarna och en diskant på.. 2" kanske i dörrarna.
5.25" är en jättevanlig standardstorlek som du hittar var som helst. Det är vanligast med 4", 5.25" och 6.5" som originalhögtalare.
Visa användare
242
power_1333
[ BMW 320i cab ]
Du kan sätta 4" bak i org lådorna. Man kan även ta bort lådorna och sätta ditt 6x9 med viss modifikation. Men tänk på att man vill ju ha d bästa ljudet framifrån...

//Ville
Visa användare
242
power_1333
[ BMW 320i cab ]
Här kan du se, Länk
Tack så mycket för alla svar! :)
Nu har jag satt ditt ett par Audio Lightning 5'25 fram, inget speciellt men jäklar vilken skillnad det blev. Satt ett par sletna 4" där tidigare. Bytte stereo oxå su nu börjar ljudet bli trevligt att lyssna på men däremot så saknas djupbasen så det blir till att börja spåna på hur man skall göra med bakhögtalarna. Såg på "powers"-länk hur man ev kunde montera dit 6x9'or men det verkade bökigt.

Är det nån som vet vad det är dimensionerat för i hatthyllan på E36?
hellonasty
på brl finns adaptrar så att man kan montera 6x9:or i hatthyllan på e36 lätt som en plätt. Dessvärre kostar de 500 kr men åndå bra blev det.
Fast av nån anledning så stod det att de var för e46 i deras katalog men det satt som ljutet iallafall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.