|
|
|
|---|---|
|
nu så var det dags att byta dom där silent blocken då, men kan man komma åt dom innifrån kupen typ under sätet eller måste man ta ner hela bakvagnen?? Mvh///Englund | |
|
Så här gör man på E28, på E30 är det samma princip: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Läs och begrunda: Länk En ypperlig beskrivning av Schrimp! /Anton |
|
| någon som har ett bra tips om hur man får dit dom igen? jag försöker o försöker, men får inte upp den mer än ett par cm. sen tar det tvärstopp. spåren är på rätt ställe och det gott om diskmedel på alla glidytor. men likförbannat vill den inte in. | |
|
Använd en avdragare för att driva in den, fungerar klockrent. För att göra det ännu smidigare kan du lägga silentblocket i frysen först... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Okej, tack. Ska prova det med avdragare. Bulten som håller bussningen, är den bara att knacka upp? det ser så ut, då den bara ser ut att sticka nedstucken i en svetsad grej under baksätet. Konisk bult? | |
|
Bulten sitter troligtvis på splines...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Bulten sitter med splins...och sitter som fan! Du får slå upp den med handslägga. Nya bultar kostar runt 25:- st hos bmw. /Pelle |
|
|
Det finns väl egentligen ingen anledning att röra bulten? Låt bulten sitta kvar och pressa i silentblocket med avdgragaren och en hylsa eller liknande mellan... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| anledningen till att bulten ska bort är att den ligger o nyper fast bussningen om man inte får upp balken i rätt höjd, vilket är svårt eftersom det fjädrar upp hela tiden när man försöker pressa in bussningen. Jag mistänker att det är därför jag inte får på den längre i nuläget. Har fått ett annats tips nu. ska ta en en gängstång o svetsa fast en stor mutter på, på ovansidan o sedan sticka ner genom bulthålet, ner genom bussningen o sen en stor bricka o mutter nertill o sen bara dra ihop. Blir lite som en avdragare, men betydligt lättare att komma åt än med en avdragare. | |
| tack förresten pelle! | |
ormen |
du kan kolla på mitt tips om detta, det kanske hjälper Länk bulten ska väck om man ska göra som jag gjorde, men det finns massa sätt.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.