|
|
|
|---|---|
|
jag har nu bytt kam och topp på min 325 e-30 men den får inte tillreckligt med soppa tror jag, och undrar om Lmm:en och spridare från en 535:a typ 91 skulle passa?? hur är det med kontaktstycket?? passar rakt av? modifieringar som krävs eller? mvh ///Englund | |
|
Tjenare englund! Vad jag har hört ska det passa... Har du hört vem det var som krashade 325:an vid gustavsberg på nyårsafton?? Det var anders ramsne, som gick bygg... han hade haft bilen i 10 timmar.... Mvh håkan Ps. har startat upp min 25:a nu=) |
|
|
Japp, det passar. Spridarna räcker till ca 230-240hk. Såg den där 325:an, usch den var inte fin. Vad hade dom lyckats med? Kluvit med bilen genom en stolpe?` Klarade dom sig bra? /John - som bor nära G-berg. |
|
|
Vet inte exakt hur de gick till, men tjejen fick tydligen hjärnblödning o massa frakturer, han som körde fick båda lungorna pungterade, blödningar o frakturer i ryggraden, krossade mjälten... de e de jag har hört men det räcker säkert inte... Båda ligger på intensiven iallafall... En gammal BMW är inte att leka med när de blir halt om man inte är van... |
|
|
Usch, fyfan. Hoppas dom klarar sig utan allt för många men. |
|
| tjena håkan ja det var som jag misstänkte... att det skulle passa.. nu ska man bara få tag på det också! ja dom som körde av vid gurra va i 19 och 16 års åldern och hade väl en hastighet på 130=ungefär.. klövs vid c-stolpen.. jag tror jag har en bild..ska se om jag kan få upp den | |
|
---håkan hur gick bmw:n då?? Mr ///E |
|
|
Jag har inte testat den, håller på o drar om mitt avgassystem mm så de e en del att pyssla med... Tror inte att mitt sprut hinner med. Ska montera de nya sprutet o sen ska jag till turbocenter å mappa... Muskeln aus München |
|
| Får man fråga vad du har gjort med bilen? | |
|
Har portat insug o avgas kanaler, konade styrningar, svarvat insugningsventilerna, 38 graders radiesäten på insug, 45 grader på avgas, slipad reducering på av-ventilerna, 280 graders kam & enkelt 2,5" system utan katt... Den låter rätt aggresive på tomgång =) Men responsen är inte den bästa om man säger så... tror jag måste mappa... Muskeln aus München |
|
|
Låter roligt, men hoppas du inte ska mappa org sprutet? Kanske bara ska göra en lättare mappning på det i sånna fall? Kostar ju fläsk! /Byggs en BMW E30 i G-berg nu med minst 500hk :) |
|
|
Jasså här är ni... bara trimma mera, Håkan, adda mig på msn.. Jompeta@Msn.Com //Johan |
|
|
JohnJohn1: Det gäller att jobba på rätt ställe så kostar de inte fläsk ;) Pantera: Mitt gamla msn e keff men jag skaffar ett i helgen... Muskeln aus München |
|
| japp du håkan vi får väl ta en "tävling sen... men nu e min 325:a avställd ett litet tag... ska också plocka bort katten+nytt avgas | |
|
vem har fetaste kammen da?!! 314g!!!!! ///325 inte original precis |
|
|
Englund: Hehe, hur ofta kan man utnyttja den till fullo då? drar bäst mellan 5 - 8 tusen varv? Synd att stoppet ligger på 6500 ;P.. Men de har du tagit bort kanske? Du kan inte säga exact vad din kam har för värden, är alltid lite roligt:). Mvh /uffe |
|
|
Hehe, ja det ska vi nog ha sen till sommaren... tror min 280 graders kam räcker alldeles utmärkt... du vet det är inte bara durationen man kan titta på... Muskeln aus München |
|
| ja ja ja..... vi får ju se..... | |
|
englund jag kommer iallafall köra 8 runt dig sen för jag ahr köpt ställbara stötdämpare till min 25:a + lite lättare trim än Håkan 272graders kam + lite annat i toppen. men vi möts på vägarna! MVH GBG Nikke www.rb-streetrace.com |
|
|
japp vi får väl se vem som "prejar" vem!? varvstoppet e borta-wuffee |
|
|
Nu tycker jag det börjar bli mycket snack o liten verstad ;-) Ni vet att ni kommer ju bli frånåkta av mig båda två så ni behöver inte hålla på o spänna er ;p |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.