AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
810

spridare och LMM från 535

jag har nu bytt kam och topp på min 325 e-30 men den får inte tillreckligt med soppa tror jag, och undrar om Lmm:en och spridare från en 535:a typ 91 skulle passa?? hur är det med kontaktstycket?? passar rakt av? modifieringar som krävs eller?

mvh ///Englund
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Tjenare englund! Vad jag har hört ska det passa...

Har du hört vem det var som krashade 325:an vid gustavsberg på nyårsafton?? Det var anders ramsne, som gick bygg... han hade haft bilen i 10 timmar....

Mvh håkan

Ps. har startat upp min 25:a nu=)
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Japp, det passar.
Spridarna räcker till ca 230-240hk.

Såg den där 325:an, usch den var inte fin.
Vad hade dom lyckats med? Kluvit med bilen genom en stolpe?`
Klarade dom sig bra?

/John - som bor nära G-berg.
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Vet inte exakt hur de gick till, men tjejen fick tydligen hjärnblödning o massa frakturer, han som körde fick båda lungorna pungterade, blödningar o frakturer i ryggraden, krossade mjälten... de e de jag har hört men det räcker säkert inte... Båda ligger på intensiven iallafall...

En gammal BMW är inte att leka med när de blir halt om man inte är van...
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Usch, fyfan.
Hoppas dom klarar sig utan allt för många men.
tjena håkan ja det var som jag misstänkte... att det skulle passa.. nu ska man bara få tag på det också! ja dom som körde av vid gurra va i 19 och 16 års åldern och hade väl en hastighet på 130=ungefär.. klövs vid c-stolpen.. jag tror jag har en bild..ska se om jag kan få upp den
---håkan hur gick bmw:n då??
Mr ///E
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Jag har inte testat den, håller på o drar om mitt avgassystem mm så de e en del att pyssla med... Tror inte att mitt sprut hinner med. Ska montera de nya sprutet o sen ska jag till turbocenter å mappa...

Muskeln aus München
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Får man fråga vad du har gjort med bilen?
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Har portat insug o avgas kanaler, konade styrningar, svarvat insugningsventilerna, 38 graders radiesäten på insug, 45 grader på avgas, slipad reducering på av-ventilerna, 280 graders kam & enkelt 2,5" system utan katt...

Den låter rätt aggresive på tomgång =) Men responsen är inte den bästa om man säger så... tror jag måste mappa...

Muskeln aus München
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Låter roligt, men hoppas du inte ska mappa org sprutet? Kanske bara ska göra en lättare mappning på det i sånna fall?
Kostar ju fläsk!

/Byggs en BMW E30 i G-berg nu med minst 500hk :)
Pa
35
Pantera
538i =),
Jasså här är ni... bara trimma mera, Håkan, adda mig på msn.. Jompeta@Msn.Com

//Johan
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
JohnJohn1: Det gäller att jobba på rätt ställe så kostar de inte fläsk ;)

Pantera: Mitt gamla msn e keff men jag skaffar ett i helgen...

Muskeln aus München
japp du håkan vi får väl ta en "tävling sen... men nu e min 325:a avställd ett litet tag... ska också plocka bort katten+nytt avgas
vem har fetaste kammen da?!! 314g!!!!!
///325 inte original precis
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Englund:
Hehe, hur ofta kan man utnyttja den till fullo då? drar bäst mellan 5 - 8 tusen varv? Synd att stoppet ligger på 6500 ;P..
Men de har du tagit bort kanske?

Du kan inte säga exact vad din kam har för värden, är alltid lite roligt:).

Mvh
/uffe
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Hehe, ja det ska vi nog ha sen till sommaren... tror min 280 graders kam räcker alldeles utmärkt... du vet det är inte bara durationen man kan titta på...

Muskeln aus München
ja ja ja..... vi får ju se.....
gt
22
gt3rs
E30 325 -89
englund jag kommer iallafall köra 8 runt dig sen för jag ahr köpt ställbara stötdämpare till min 25:a + lite lättare trim än Håkan 272graders kam + lite annat i toppen.

men vi möts på vägarna!

MVH GBG Nikke

www.rb-streetrace.com
japp vi får väl se vem som "prejar" vem!?

varvstoppet e borta-wuffee
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Nu tycker jag det börjar bli mycket snack o liten verstad ;-)

Ni vet att ni kommer ju bli frånåkta av mig båda två så ni behöver inte hålla på o spänna er ;p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.