|
|
|
|---|---|
|
Hehehe måste göra ett inlägg om detta, jag skrattade ett bra tag. Det är en annons här på autopower. Länk | |
| hahahahhaa.... kanon !!! | |
|
Varför gör man så överhuvudtaget? Döljer plåten vid annonser alltså??? *BAWORAK* |
|
|
SvanteE: För att vissa kriminella element läser annonser på sitt eget speciella sätt. Registreringsnumret ger ägarens adress, och i annonsen står oftast vilka godsaker som finns att stjäla... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| man kanske är rädd för att "tjuvar" kollar annonser efter bilar att stjäla. Annars så vet jag inte varför man skulle göra det.... En potentiell kund lär väl kolla upp bilen via bilregistret, iaf om man har lite vett i skallen. | |
| Finns tyvärr även de som tror att de kan dölja en oattraktiv ägarhistorik för en köpare genom att i annonsen dölja reg. numret och sedan hoppas på att hitta en köpare som inte ser numret förrän vid titt/provkörning och då blir så fäst vid bilen att han/hon vill ha den ändå, trots historik. Hade numret varit synligt från början hade köparen kanske aldrig kommit och tittat överhuvudtaget. | |
|
Ok, Ja det verkar ju vara rimliga förklaringar. Fast det fösta jag skulle fråga efter vid ett ev köp är ju just regnumret... *BAWORAK* |
|
|
Jag skulle ha döljt plåten om jag har haft bilen i närheten av min hemadress. Just lite kul styling och ett garage nära eller parkering på gatan gör att risken för att Pelle Klåfinger kommer och hälsar på ökar dramatiskt. Själv har jag ett mycket häslosamt avstånd mellan min hemadress och mitt garage. |
|
|
HAHA stackars klant, den bilden kommer han få äta upp=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Hehehe kolla spegelbilden i vattnet. Antar att det var det som Harris_85 skrattade åt, i varje fall jag |
|
|
Jesperado m.fl., Jag har svårt att tänka mig att en dold nummerskylt vid annonsering skulle minska risken för stöld eftersom man via telefonnummrena får tag på adressen ännu enklare än via reg. numret. |
|
| hehe japp vattenpölen blev hans fiende ;) | |
|
ojoj! Olyckan var framme där, vattenplaning kallas det visst! :)) |
|
|
Johan.L: Man behöver ju inte sätta ut hemnumret, det räcker ju med kontantkort/ mail MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
| Gawa: Inte råkar du känna till tbb och flf i en viss kombination? | |
|
jorgen, jo förvisso kan man göra så, personligen skulle jag dock aldrig ringa på en bil där annonsören har dolt reg. numret + endast anger "hemligt" mobilnummer, (möjligen om det var en mycket speciell bil). Min erfarenhet är att säljare som gör så ofta är oseriösa, men givetvis finns det undantag. Det finns exempelvis MASSOR av bilfirmor som konsekvent döljer reg. numrena eller anger ett felaktigt sådant, ex. ZZZ 123 och det kan väl knappast vara för att de som ser annonsen inte ska kunna ta reda på var bilfirman finns? Jag anser att det förstärker en säljares trovärdighet om reg. numret tydligt syns på bilderna. Då kan man som spekulant i lugn och ro ta reda på ägarförhållanden m.m. och därefter ta ställning till om det verkar vara en bil man vill äga. Ovanstående betyder inte att jag tycker att ALLA som döljer reg. numret är oseriösa lurendrejare men risken att det egentligen är något annat än reg. numret och adressen som denne vill dölja är i alla fall enligt mig stor. |
|
|
sen finns det faktiskt de som inte plåtar sin egen (rost?)hög, utan någon annans pärla...... eller plockar ett kort från internet. En annons med bild säljer ju bättre. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Grim! jo det gör jag :-) |
|
|
Jag har precis samma uppfattning, dolt nummer på skylt och telefon signalerar en oärlig person. Alla varningsklocker ringer. Att tjuvar skulle läsa annonser låter mycket otroligt. Om en tjuv har bestämt sig för att hitta en extremt originell vagn så söker han efter den i bilregistret. |
|
|
Johan.L (mfl.): Det finns lite statisktik över hur vanligt det är att ett fordon stjäls just när det stått till salu i annonser eller varit visade. Försäkringsbolagen har t.om börjat diskutera åtgärder i form av en speciell försäkring när ett fordon ska säljas och liknande. Det finns säkert många som annonserat ut en bil som fått besök av "spekulanter" som visat totalt ointresse för objektet som sådant och mest tittat på stereon, larmet och vad det mer finns i garaget... Man behöver inte verka oseriös för att man inte skyltar med registreringsnumret. När en spekulant ringer (förutsatt att det inte är skyddat nummer eller kontantkort) kan han ju få regnumret rakt av. Då har man i alla fall lite koll på vilken spekulanten är... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado m.fl: Resonemanget att en dold nummerskylt minskar risken för stöld av bilen skulle ju i så fall innebära att exempelvis "Galleriet" här på autopower är rena "godisbutiken" för stöldbenägna individer, där kryllar det ju av bilar med både synliga reg. nummer och mycket detaljerade utrustningslistor. Ej heller förklarar det varför mängder med bilfirmor döljer reg. numret, som jag nämnde ovan. Jag tror fortfarande att väldigt många av de som döljer reg. numret egentligen vill dölja bilens historik/ägarförhållanden etc. men som jag skrev tidigare, givetvis finns det undantag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.