AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
484

BMW-En vinterbil?

exup92
Kanske inte så intressant, men jag lånade mina föräldrars Audi A4 under ett par veckor då jag inte kunde byta till vinterdäck pga en handskada.
Många säger att BMW skulle vara en usel vinterbil, jag har en 325 i -88. Jag måste dock säga att efter dessa två veckor med en betydligt nyare Audi känns det väldigt tryggt att vara tillbaka i min BMW.
Dels hur den beter sig på vinterväglag, BMW:n går ju som ett strykjärn i jämförelse, dels Audins Rysligt otäcka ABS! Den kopplar ju in alldeles för tidigt! (ok, kan vara ett specifikt fel just på denna, men jag har hört att det är ett vanligt problem.) Jag är ingen BMW-är-bäst-skrikande snubbe, men jag är glad att jag har en BMW och inte en Audi A4, i alla fall. Speciellt på vintern. Dessutom är BMW:n otroligt snäll vad gäller slinger och sladd. Returställ tar man med en gäspning. Har förstått att man gjorde vissa ändringar i bakvagn och styrning till -88 års modell. Tidigare E30 jag kört har varit lite mer spännande...
Ja.
Ha en bra vinter, alla!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Länge leve bakhjulsdriften!!!

Visst har min bil det lite svårt att ta sig fram ibland, men den är jämt ärlig. Man vet hela tiden vad som kommer att hända.
bl
2.296
blixten
325i -88
Skall man köra längre sträckor i vinterväglag tycker jag nog i ärlighetens namn att det är vilsammare med framhjulsdrivet, även om jag inte har kört just audi a4.Då jämför jag med 325i som jag haft sedan -88.
ch
212
chris
330 coupé -02
Har haft nöjet att plöja omkring i snön med en chippad DKW S4, roligare har jag iallafall inte haft med snö(kändes som vit asfalt) som underlag.
Tyvärr har jag inte provat någon fyrhjulsdriven BMW men jag tror att dom som äger en sådan är nöjda nu när vinter kommer.
Min 325:a och jag kom inte överrens när det kom massa snö förra veckan. Den ville i diket men det var inte vad jag hade tänkt mig... Som tur vad var det jag som drog längsta strået...puh... Jag ska inte köra min i vinter. För det första är den för låg och för det andra kan jag lika gärna köpa en skit bil som jag inte är rädd om om Ole-dolyckan är framme...
exup92
Visst kan framhjulsdrift kännas säkert ofta, jag har faktiskt mest kört framhjulsdrivet.
Det jag ville säga var att Just denna bil (A4:n) kändes inte alls särskilt trevlig.
Min bums känns betydligt säkrare.
4WD Kan ju ingen 2WD bil mäta sig med...
Jag hade f.ö. en Audi GT-Coupe tidigare. Den var mycket trevlig på vinterväglag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.