AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
845

frysta dörrlister E39

Hej!
Dom yttre dörrlisterna (dom små med lite hår på insidan) frös fast i helgen. Ryckte tyvärr loss ena dörrlisten. Tryckte dit den i dörren igen, verkar ok (eller var den limmad?). Har gjort rent och vaxat plåten dom skall ligga an mot. Funkar det? Har någon erfarenhet av liknande problem? Hur åtgärdade ni i så fall problemet. Hur förhindrar ni frysning?
Tack på förhand

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
smörj ordentligt på gummit med armés hudsalva...den där som finns på apoteket på liten "tub"...funkar urtmärkt för mig iafl...annvänd inte silikonstift eller nåt sånt...inget bra alls om du skulle behöva lacka nåt nån gång...

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Hej!
Det finns ett silikonbaserad ämne som man kan köpa på macken som ska smetas på "dörrgummit".

Köpte det på Preem för 40 spänn.
Provade det först på förardörren och morgonen efter funkade alla dörar utan den..ha ha. Det var nog en tillfällighet + att jag fegat lite och lagt på för lite. Har inte haft några problem med dörrarna efter det.

Lycka till

Mvh
F

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Ja
760
JanF
530i-93
Vanligt bilvax är det som funkar allra bäst på dörrlisterna. Det suger in i gummit, konserverar listen och gör att det stöter bort vattnet. Det fryser aldrig fast mer.

Listen kan bli lite ljusare i färgen men det kan det vara värt. Det skyddar dessutom bra mot åldrigen från solljuset har jag märkt.
120
Håkan M
BMW 116i -16
Jag har använt en Turtle-produkt som ser ut som ett Deostift. Den tycker jag funkar bra och är mycket lätt att applicera, även på den håriga listen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.