AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
907

ON/OFF activate larm vad har ni

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Min 735i -91 har ett orginallarm PIRANHA det kan inte vara bmw orginallarm men det är proffsdragit som på fabrik men när jag kollar i min kompis 735a från -90 så sitter ett annat märke av larm där och samma kablar är proffsdragna och inplastade och isolerade...Men det är inge kul att jämt å ständigt gå fram till huven sätta in nyckeln vrida till ON stänga huven sätta sig i bilen och då lyser den röda lampan i luftgrillen klart så jag sätter dit fjärrkontrollen stilett nyckeln å trycker på som en del skrivit anvisningar om hur man skall aktivera larmet men hur jag än trycker så händer ingenting lampan på fjärren blinkar ändå om jag riktar den mot en betongvägg...Sen efter misslyckande försök så sätter larmet igång och tjuter jag kan inte fatta vad det är för larm som dom monterat från fabriken egentligen jag är 2:a ägaren på bilen..Men om man vill ha larmet aktiverat så skall man en gång för alla sätta in lilla nyckeln i larmet å vrida till On sen skall man inte behöva bry sig om det där något mer men nu vred jag tillbaka till OFF för larmet vill inte som jag vill Så kanske jag behöver Piranhas fjärr istället eller vad tror ni?? men jag hittar ingen sida med piranha larm konstigt nog...Sen att man skulle ha nyckeln i keyläge 1 har jag provat också med stängda dörrar men det händer inget.

kan någon ge mig ett bra tips/svar hur jag går tillväga..
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du kan nog få hjälp här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Paap Reeder
Hej Erik!
Bra att du engagerar dig med tips.
Tror att bmwkillen är mäkta irriterad över att han inte får igång sitt larm på rätt sätt.

Hej bmwkillen!
Nu kan du maila Piranha och fråga "vad fanken som menas".

MVH /// Paap R
- Non fatigare totum est = att aldrig förtröttas det är allt!-
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag "sprang på" lite mer info om Piranha-larmet här:
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.