|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 528 touring fr -99. Mkt nöjd men nu har det smygit sig fram ett "klonkande" ljud när vi kör över ojämnheter/gupp. Det verkar komma från bältesfästet i ramen bakom vä framdörr, någon som stött på detta? Mvh pcson | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Klonkande i dörregionen brukar kunna härledas till låsanslaget (vissa kallar det visst dörrnäsa?) dvs den del som låset omsluter i dörrgången, det sitter ju nån typ av teflon runt som blir slitet, och då kan glappa och föranleda ett klonkande ljud. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej pcson Förutsatt att Hassos diagnos stämmer, vilket jag också tror att den gör: Gör dörrnäsan rent och dra ett par varv med t.ex. eltejp eller aluminiumtejp runt den cylindriska tappen i mitten. Smörj sedan inuti själva låset ordentligt med t.ex. vattenfri vaselin. Jag lovar att det bli tyst. Ha det gott Ellinas |
|
| Bakvagnsbussningar brukar ju ha en benägenhet att ge upp på BMW. Är du säker på att ljudet inte kommer längre bakifrån på bilen? | |
|
Tack för snabba tips! Skall försöka åtgärda med Era tips så snart bilen (och min fru) kommer hem från Köpenhamn... Mvh pcson |
|
|
TACK Hasso och Ellinas!!! Det klonkande ljudet till vä om föraren är nu tvärborta (och jag skänker Er varma tankar)! Pcson |
|
magmo |
PCSON! Var det pga eltejpen som ljudet försvann? Någon annan som vet vad dörrnäsorna kostar till E39? Var och en har sitt eget helvete! |
|
Tipset med eltape och vaselin är billigt och bra. Perfekt tills de nya 'dörrnäsorna' blivit monterade. Som relativt nybliven e39-ägare får man tacka :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
137:- styck. Artnummer: 51218176350. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.