|
|
|
|---|---|
Njuren |
Har bokat Inspection2 hos Need for speed i malmö o tycker att dom har överlägset bäst pris. 4000kr för hela inspectionen2 samt byte av Bromsvätska,de är väl bra pris?Bmw ska ha 5000kr samt 795 för bromsoljebyte.Dessutom har många rekomenderat NFS här på forumet.Natti! BMW - i nöd och lust |
Dragan525 |
Är NFS auktoriserad verkstad?.. Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfämma! |
|
Dragan, Nix de är inte auktoriserade men har mycket goda kunskaper om BMW. kolla in deras hemsida: Länk Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Och hur många auktoriserade verkstäder är bra? Min erfarenhet genom åren är att dom bästa meckarna jobbar inte på märkesverkstäderna i varjefall. |
|
|
Jag personligen skulle inte serva min bil på något annat än en aukt bmw firma, visst man betalar för stämpeln, men jag personligen är helt övertygad om att en fullservad bil på aukt bmw firma blir mer lättsåld. Har man sen en kontakt person som man alltid vänder sig till på bmw så brukar allt funka bra i min mening. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Njuren |
Jofan,men i malmö är NFS jättekänt bland bmwfolk,så de gör ingen större skillnad.Inside edition från fd bmwmek ja har kontakt me säger att de e skitsamma om de e bmw i malmö eller nfs.de viktigaste som görs ändå är grejerna som bytts sen hålls de koll på slitdelar.Skulle personligen ändå inte serva bilen hos ngn som inte har kraftig erfarenhet av bmw.Typ en som servar alla bilar.Märkesberoende ska de vara. BMW - i nöd och lust |
|
Problemet med dom flesta märkesverkstäder oavsett märke är att dom inte har kvar så många riktiga mekaniker som kan tänka och förstår bilar och inte bara kan plugga in datorn i diagnosuttaget. För mig är inte stämpeln det viktiga utan kunskapen som verkstaden besitter. Dessutom så finns det ingenting som rättfärdigar dom timpriser som märkesverkstäderna tar ut. Har hela tiden servat o repat bilen hos Perre på Bil O motorteknik i Huddinge och kommer att fortsätta med det i framtiden också, alltid bra utförda jobb och bra bemötande. Men tycker man att stämpeln är så mycket värd så ska man naturligtvis bara serva på märkesverkstad. God fortsättnig på det nya året. |
|
Njuren |
Bulls eye från sleep! BMW - i nöd och lust |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.