|
|
|
|---|---|
RafkoM3 |
Jag svetsade på en AN8 plugg med TIG svets på min orginal fuelrail, men det innehåller visst någon konstig legering så det läcker fast man smölter ihop det. Fick råd om att löda ihop det med silverlod osv osv.. Finns det någon med annan idé? Testade med Gassvets o silverlod men det flöt inte ihop heller.. Eller någon kan Jävligt snabbt fixa ihop en ny fuelrail i rostfritt? till min S14 turbo? Länk Länk |
|
Går det inte att limma fast det? Det borde vara värt ett försök iaf. /Anton |
|
|
Tror att det ska gå att hårdlöda det med silverlod har jag gjort iaf Mvh Limmet |
|
| 2k epoxy går i nödfall som anton säger. | |
|
Skulle inte använda epoxy med tanke på att man monterar ju AN koppling bla för brandsäkerheten... Lödar det hellre än att elda upp hela motorn Mvh Limmet |
|
|
vad är det för material i delarna, kopplingen? Original är det löddat? Vad hade du för flussmedel? den som är på pinnen räcker inte alltid till. Sen måste det vara RENT det minsta föroreningen där är så blir det kattskit av det. |
|
RafkoM3 |
Inget limmning hær, hela pointen ær ju att ha det brandsækert med AN kopplingar øverallt. Orginal fuel rail ær ju i stål, men troligtvis en konstig legering. AN8 kopplingen køpte jag på Hiflex, troligtvis stål eller mæssingsliknande sak. Lite "guldig" om man sæger så. Anvønde inget fluss medel nær vi testade med silverlod, och kanske inte rengjorde tillræckligt efter vi hade tigsvetsat. Vad ska man ha før recept? Tænkte kapa av de som vi svetsat och køpa helt nya kopplingar och BARA lødda på det, men frågan ør om man ska punkta fast kopplingen først med MIG? KRITISKT då allt e klart utom just fuelrailen :((( Måste flytta bilen om några dagar. Någon som kan knåpa ihop ett RF fuelrail før en peng illa kvickt? Länk Länk |
| Går bra om man löder från början, men efter att man varit och kladdat med svetsen är det kört att tätt med nåt annat än en stor blaffa med MIG. | |
RafkoM3 |
Bæckis: Så om jag kapar av den gamla AN8 och slipar rent och sætter på den ny koppling som ej ør svetsad så kan man løda runt det då? Men om jag kapar nu så kommer det vara ett stort hål i fuel railen och kan man løda fast skiten då? eller kan man bara løda nør det finns små små hål? Länk Länk |
RafkoM3 |
Har du kanske rails på hyllan? med spridar anslutningar? Länk Länk |
|
silverlod blir de kanon,men du måste blästra den först så de är helt rent. |
|
RafkoM3 |
Oki tack, ska testa idag. Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.