|
|
|
|---|---|
| Hej hur långt måste man köra in en motor.har bytt alla lager,ringar,oljepump,kedjor | |
|
Brukar ju sitta en "inkörningsetikett" i framrutan om den e original....Följ anvisningarna där typ...Man kan väl säg först 2000km inte över 5500rpm(detta varvtal gäller M5!) o alltid med varierande belastningen/varvtal.Mellan 2000-5000 kan man varva till maxvarv men aldrig långvarigt o även här ska man alltid köra på varierande varvtal,dvs inte nöta i 100 på 2300rpm i timmar... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag körde in min på 20 minuter. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Annars går det nog lika bra med ticcos variant.. Men man kan ju först starta motorn, låta den gå i en stund på tomgång, så man hör om något går torrt, finns ju risk när pumpen är bytt etc. Sen ökar man varvtalet så att den står på förhöjd tomgång, kanske 2000varv, låter den stå i 10minuter till. Sen kör man lugnt de första milen. Moderna maskiner behöver inte köras in speciellt mycket. När jag byter kolv på min motocross kör jag lugnt i två varv (4minuter), sen ger jag fullt. Å då pratar vi 260hk/liter sugmotor :) E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.