AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
651

SNÖ I MALMÖ!

Njuren
Nu har snön kommit!Förstår verkligen varför antispinn e ett måste nu iaf!Ngn mer som kört på malmömässans parkering?Skynda er,för snön tynnar nog bort snart!

BMW - i nöd och lust
Ca
12
Cartoncowboy
525iA Touring -08
Jo jag vet vad du menar. Var uppe i Eskilstuna i julhelgen och blev stående på en parkeringsplats i Stora Sundby då mina hjul bara slirade. Tack vare två killar i en gammal SAAB som puttade på kom jag vidare. Enda gången jag saknat dubbdäck! Enligt en kollega ska inte E39 bullra mycket mer med dubbdäck än utan! Comments?!

Cartoncowboy
Ca
12
Cartoncowboy
525iA Touring -08
Jo jag vet vad du menar. Var uppe i Eskilstuna i julhelgen och blev stående på en parkeringsplats i Stora Sundby då mina hjul bara slirade. Tack vare två killar i en gammal SAAB som puttade på kom jag vidare. Enda gången jag saknat dubbdäck! Enligt en kollega ska inte E39 bullra mycket mer med dubbdäck än utan! Comments?!

Cartoncowboy
Beror allt på däcken det. E39 är bevisligen välisolerad men det finns gränser. Även somliga breda lågprofilsdäck, lagom slitna osv kan bullra på bra kan jag intyga. Mina friktionsdäck på vintern går t.ex tystare än sommardäcken.

FP
Njuren
Shoot!Jo de är ett helvete utan V-däck!Ja kom nyss hem körde 4mil på motorväg,skraj som in i bomben!Fick köra 60-70 hela vägen,mina sommardäck ger inte ngt grepp alls!blev ännu jobbigare inne i stan....NU får iaf bilen stå länge i garaget,kör en gång i veckan för o "lufta" henne.

BMW - i nöd och lust
Pa
59
Patte11
530dat-01
528i-87
Tänk er oss i norrland som nästan har snö året om...

-Daniel-
lugna ner dig nu patte vi hade ju knappt snö till jul här
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Nej inte så mycket snö kanske...... men vi i Hälsingland hade iaf isgator på alla småvägar och det är värre än snö tycker jag...

Nu snöar det jättefint ute och det blåser som tusan. Tur att man har nya dubbdäck på pärlan :-)

Peter

Min BMW Länk
Au
23
AutoManiac
328iC-M -97
de e kul (ibland farligt!) o sladda.... :D
Dragan525
Jag har varit på jägersroparkeringen ikväll hehe det va kul, men flickvännen ville inte följa med *haha*...hon va skraj som vanligt *hehe*...någon mer som varit där???...

mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Dragan,

Kom precis hem därifrån :))))) Min flickvän ville dock följa med :)

Sablarns vad skoj det är med överstyrning :D

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Jag hittade lite andra godbitar i Malmö, frugan började nästan kräkas efter ett tag så jag fick lugna ner mig men jag är lika glad för det...

Äntligen lite snö, och det där med antispinn o antisladd är bara för fegisar (skämt)

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu Länk
sidan för Bmwtokar!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det vräker ner nu i blekinge. Har väntat på detta länge nu. Hoppas inte det är slask imorgon för då är det dags att leka med IX:en! :)

Dragan525
kalle hansen

din flickvän e modig!...kalla på mig nästa gång så kan vi göra dubbla 360:s bredvid varandra, bara du inte nuddar min plåt *hehe* hade sett grymt ut annars!! :)))..ha det!..

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Jag fattar då inte vad som hade hamnat på marken här nere ;) Som tur var har någon satt på värmegolvet så det är borta till eftermiddagen så man kan rasta 996:an lite ;)
Skånesnö/Slask ligger i 98% fallen max 24 h.
Så imorgon kan du nog både köra 996 och damma av utemöblerna. Våren är på ingång :)

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.