|
|
|
|---|---|
|
På vilka modeller/årsmodeller var ABS standardutrustning på E28:orna. Lite nyfiken bara då det inte står i E28:ans modellguide. | |
|
Monterade ett fjäderben (från skroten) på min bil idag som det satt en ABS givare på. Suttit på en 528 -86. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Har 2 e28, en 528i-85 utan ABS och en M535iA-87 med ABS... /joh |
|
|
En undran till, hur sitter ABS-givarna fast? Jag skruvade loss skruven som går genom givaren men den sitter fortfarande som berget...bäst att fråga innan jag förstör den. |
|
BMW-Yoda |
Hej Tyvärr brukar det inte gå att få bort givarna i helt skick, men om du ska ha bort fjäderbenet så är kabeln till givaren skarvad i motorrummet. Smart va? Jag har försökt få bort ett antal givare dels på skroten och från mina bilar. Det slutar aldrig som man vill. Som upplysning så kostar ny givare 1100 svenska rubel. Så jag hade låtit skiten sitta och tagit skarven. BMW-Yoda |
| Ok, mitt ABS-system jävlas och jag står inför att koppla ur det och rycka lampan eller leta upp en ny (beg) givare (som verkar vara felet med mina symtom). Problemet är också att jag inte vet vilken som är kass. Men om det är så bökigt att få bort givaren så lutar det åt det förstnämnda | |
BMW-Yoda |
Kolla att det inte bara är skit och rost i kransarna som givaren ska läsa av. Om du tittar bak så är dom synliga. Vad jag förstår så är det oftast där probs uppstår på E-28 med ABS. Prova att göra ren dom. Har gjort det fram på en chrysler, och där funkade det sen. BMW-Yoda |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.