|
|
|
|---|---|
|
Jag har hört att det på E32 ska sitta ett slutsteg bak nånstans,stämmer det? isåfall var sitter det och hur kommer man åt det enklast? Tacksam för svar! Mvh Andreas | |
|
Bakom den vänstra klädseln i bagaget. Det var extrautrustning och kom med 10 st högtalare. Du ser det lättast om det finns diskanter i trekanten där ytterbackspeglarna sitter. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
vad jag vet så har jag 2 bak & 2 fram.hur stora är de som sitter fram i instrumentbrädan?de ser ju inte ut på gallren som mer än 4 tum men det basar bra för att vara det! hur bör jag göra om jag tänker slänga in en basåda med slutsteg men inte vill dra lågnivå? mvh andreas |
|
|
Det sitter 2st 5,25:or vid kickpanelerna fram (vid fötterna), det är de som står för basen fram. Mellanregistret sitter i instrumentpanelen och diskanterna vid spegeln. Bak är det 2 st 5,25 och 2 st diskanter, allt sitter under gallret i hatthyllan. Totalt blir det 10 st högtalare i HiFi-paketet. Har man lilla paketet är det 6 st högtalare utan separat förstärkare. Det är diskanterna som utgår fram och bak. För att få svar på lågnivåfraågan, sök eller fråga i bilstereoforumet. E34 har för övrigt samma upplägg på högtalare och slutsteg. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack så mycket nu vet jag lite hur det ligger till löser nog resten själv. Mvh Andreas |
|
|
du kan tappa av högnivån bak vid steget och mata steget med högnivå eller använda en trafo sdom tar ner signalen till lågnivå. originalstegen brukar bli brusiga och är inga höjdare när de är 15 år gamla , jag brukar ta bort stegen , ta ut alla kondingar och drosslar och löda ihop ett eget passivt delningsfilter av de delarna , sedan matar jag högnivå framifrån från en ny stereo. drosslarna och kondingarna delar nämligen passivt även i originalsteget ! , samt att de är uträknade för att passa originalelementen som ofta är av fabrikat PolkAudio. Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED ! |
|
|
svar till Wadel: Jag har inte kollat än men högst troligt så har jag inte nått original steg. Mvh Andreas |
|
|
Mycke riktigt så har jag inget steg men allt utom dikanterna. Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.