|
|
|
|---|---|
ENEA |
finns det nån snäll e34 ägare som kan ge mig bagage rummets mått dvs djup ,bredd, längd väntar nämligen tillökning (brio vagnarna är visst ganska stora) men vill hellst ha en 525 95:a sedan letar febrilt efter en sådan hoppas nån har lust att mäta åt mig tack på förhand. mvh enea |
ENEA |
INTE NÅN SOM VET? |
| Ja, jag kan säga att det är inte stort, för att vara en så pass stor bil, tror det kan bli svårt om det är en stor vagn som ska in. Om ingen här vill mäta åt dig (ngn gör det säkert) kan du ju alltid ringa en bilhandlare som har en e34 inne och säga att du är intresserad av den, men bara om vagnen går in och be honom mäta, vilket han då borde göra. | |
|
Om jag inte missminner mig fick man plocka av hjulen varenda gång man skulle in med en vagn och sen vika ihop den efter konstens alla regler. Köp en touring istället så slipper du besvär ;-) Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Hej ENEA! En vagn avsedd för de minsta dvs, en duo eller kombi vagn går inte in i en 525 sedan i ett "helt stycke". Detta oavsett fabrikat, dagens vagnar med luftfyllda ballong hjull blir alltid höga i hoppfällt läge. Det är ganska tydligt att låg-profils däck inte är "inne" ännu på denna marknad. Problemet är inte djupet eller bredden problemet ligger i höjden som är relativt lågt. Om hjulen tas bort fungerar det. Eventuellt måste även ligg delen tas bort för att få plats. Jag talar givetvis av egen erfarenhet. Själv köpte vi en Teutonia vagn med luft-hjul, stor som F-N när man fällde ihop den. Å andra sidan använder man den "stora" vagnen under en relativt kort period, ligg-delen byts ganska snart ut mot en sitt-del vilket gör vagnen smidigare. När ni har nått status sulky är det grädd-fil som gäller dvs. öppna och släng in vagnen. Min rekommendation blir slutligen: Ni kan lugnt köpa en 525 sedan, det är under en begränsad period ni kommer att få demontera vagnen (ta bort hjulen) (kortare tid än man tror). Mvh / Wallace |
|
MO |
Om jag delar på vår Emmaljunga får jag in både underdelen och sittdelen i bagaget utan att lossa hjulen. Men då är det knök fullt där bak. Hälsningar Marcus |
ENEA |
tack för svaren mvh enea |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.