|
|
|
|---|---|
"Lappen" |
Ska byta kam på 325:an. Frågan är: Vilken kam är fördelaktigast för hetsig gatkörning? Tänkte kanske en "288 från Schrick eller Crane. Någon som provat denna duration? Är någon annan lämpligare? Är Crane på något vis sämre än Schrick, dom(Crane)är 800:- billigare. Måste man bearbeta toppen på något sätt för att installera kammen? (Hittade inga anmärkningar om detta i katalogerna) Uppskattad effektökning med extractor och kraftigare avgassystem? Nån som har erfarenhet av att man måste göra något mer åt motorn om jag installerar den här kammen, t.ex styrsystem? "Lappen" |
|
Jag kör ingen sexa men jag har en Dr Schrick 292 kam i min 1.8l lätt portning och Webrar. Det är en bra kamaxel men den ger i princip orginaldrag upp till 3000 varv och knycker sedan till ganska bra. Du får förmodligen mindre "nyckfullhet" i 2.5l-6:an men jag tror du skulle gilla effekten i 288gr kammen. Det är för övrigt lämpligt att byta till hårdare ventilfjädrar oxo när du byter kammen. Jag borde tillägga att det e ganska mycket pul med att få ordning på tändningen oxo. Jag har låst fast min fördelare i ett läge för att inte gången ska bli så ryckig. D.v.s att tändningen inte ställs om vid höga varv. Om man kan chiptrimma en 86a så kanske det är en annan femma...(vet jag inget om). Riwa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.