|
|
|
|---|---|
|
Hade laddat upp batteriet till M5:an så det var helt nyladdat, monterade sedan in det i bilen och satte på både plus- och minus-polerna. Efter 2-3 dagar så hade bilen dragit ur all kraft i batteriet. Man kunde inte dra igång den, kunde endast se lite svagt ljus på bakljusen. Kan den dra tjuvström någonstans eller kan batteriet blivit skrot? Någon som har haft samma problem som jag har fått och hur löste ni det i såna fall. //Schnitzer | |
|
Börja med att mäta upp strömförbrukningen. Om den är hög, kan du rycka säkring efter säkring. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Testa med att sätta i ett annat batteri, så du är säker på att inte ditt nuvarande är skrot. Kolla även så det inte är några kopplingar till en fd sterio eller dyl som ligger och drar. | |
| prova med att ta bort +polen och sätt en testmejsel mellan batterikabeln samt batteriet då skall lampan vara släckt på testmejseln | |
|
Om du ska göra som Power M5 säger, lossa då MINUS-polen. Gäller också mitt tips om att mäta upp strömförbrukningen med multimeter. Man ska aldrig lossa enbart plus-polen, pga risk för kortslutning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kolla larmet, om du har nåt.. Har själv samma problem..och de e INTE batteriet.. Jag ladda upp mitt batteri och sedan körde jag nån mil.. Sen ställde ha in den med larmet på..efter 3-4 veckor e de helt dött igen....för larmet lär vl aldrig dra så in i helvete normalt sett...eller?? ///M3 |
|
|
En cell hade gett upp för mig. Mät upp syravikten så ser du fort om nån cell är kass. Lite om batterier: Länk |
|
|
Bytte batteri igår och det har inte tappat något i kraft än samt att jag mätte upp om det var någonstans som den tog ström. Nu verkar allting fungera. Verkar som om att det var så att batteriet hade gett upp. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.