|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har vi någon riktig långmilare? Vet att eFx gamla M Coupé '99 (numera ägd av 328-Johan) hade rullat runt 12000 mil i somras, vilket nog är den högsta mätarställningen jag sett på en Z3:a i Sverige. Som jämförelse kan nämnas att vår Z3:a rullat drygt 2750 mil, och det under samma tid :) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" | |
|
ThaMaztr: Er Z3 körs väl bara när det är riktigt sommar:)))dvs solsken och inte en moln så längt ögat kan nå. EFx var i mkt gott skick om jag inte har helt fel trodde aldrig att den hade gått så långt. |
|
|
min har ganska nyligen slagit om till ett 5 siffrigt miltal.. men den går ju året om nu, och tror den gjort det tidigare av de 2 tidigare ägarna även.. Men den är i jättefint skick och många tror den är bara nåt år gammal :D //Svebba BMW Z Power |
|
|
starre: Det har du förstås rätt i ;) eFx bil var/är i otroligt fint skick med tanke på miltalet, inte mycket slitage på skinnklädseln heller. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Hej o hå! Ja jag måste då säga att bilen man äger är i ett RUGGIGT fint skick. Jag har aldrig sett någon finare bil med +12k på mätaren. Det fanns ingen som helt tvekan att köpa denna vagn (speciellt som jag och en kompis åkte och tittade på en exakt likadan bil samma dag som hade gått 4000 på mätaren och den var inte i närheten av så fin som eFx gamla). Har man ägt en M-bil innan vet man vad dom maksinerna går för och med nytt vanospaket och fortfarande EUROPlus-garanti som gäller och funkar är de milen ingenting. 100% snustorr undertill, inte ens mörka nyanser runt v-låda/motor. Bilen känns otroligt tight och fin. Dietechbehandlad och en lack som har väldigt nära nybilsnyster. Det enda är fronten som börjat få ett par stenskott och det får väl bli en lack av den under vintern nu. Frågar man folk (och då menar jag inte svenssons med noll koll utan exempelvis bilmekar osv) hur långt dom tror den har rullat tror de att man ljuger. Jag är dock lite skeptisk till är en eventuell försäljning i framtiden, miltal skrämmer folk, men det är klart, har man väl sett denna är skicket i alla fall inget att skojja om. Dokumentationen är det värsta jag äga i bilväg, och då ska det tilläggas att GTn var mkt väldokumenterad. En HEL pärm (och lite till) full med alla servicepapper, kvitton och allt annat, det är faktiskt nästan lite komiskt. Ångrar inte för en sekund att jag köpte en 100% ärlig bil utan fiffel o konstigheter. Hemsida är på G (som alla ni som mailat och undrat om GTn förstått), strukturen är klar, ska bara ha lite fler bilder på monstret! Ni vet väl vad eFx har köpt? ;) |
|
|
Min Z3 har nu rullat 3900 mil. Endast sommarmil ska tilläggas =) 2900 när jag köpte den i somras. /Carl Länk |
|
| Vad är det jag skriver?!! MrCAP ska det narutligtvis stå! | |
|
5200 mil, Körs mellan Mars och November/december varje år. Hade gått 3400 mil när jag la vantarna på den för 2 år sen. |
|
|
328-Johan: eFx kör väl numera en sån där bubblig sak med stressfläkt under huven och fyrhjulskrafs om jag inte missminner mig? ;) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
| IT-bil åt IT-folk. Eller folkafolk kanske man ska säga? =) Fast det är klart, vill man köra året om är det ett bra val, quattro-bilarna är ganska trevliga. | |
|
Hejhopp! Min första BMW Z3 1,8 Roadster hade gått 13500mil när jag sålde den* REKORD isf :) * Den gick till en kille i Piteå, ytterligare 130mil upp dit :) Min andra BMW Z3 2,8 hade gått 6800mil vid krocken. Min nuvarande BMW Z3 M Roadster har gått 6100mil. 19" :-) |
|
Dufvis |
Min lilla dam har rullat lite drygt 1500mil på två somrar...(köptes ny i November -01... En annan Z:a här på Gotland har rullat en bra bit över 10000...vi får se om Ola är vaken.......... Hellre en förutfattad mening än ingen åsikt alls..... |
@-li |
Köpte min för ca: 3 år sen. hade rullat 3400 . Är uppe i ca: 11000 ... det dubbla efter sommaren kommer d att bli kan jag lova . Längtar .... ;) Det man inte kommer ihåg har inte hänt?! |
|
Svensksåld och 4800mil. Mkt mkt bra skick vilket jag hoppas att 328-johan kan intyga ;-) Var för övrigt och hälsade på henne idag i vinterdvalan, väckte henne lite å lät oljan komma upp i rätt temp. ÅÅÅ vilken bil.... |
|
@-li |
Vad tycker ni innför våren ... sänka bilen eller gå upp till 18 istället för vanliga 17 ?? |
|
Dr_Johans bil ser inte klok ut. Repig och rostig o går som en potta. ;) Sänka bilen eller på med 18:are? Sänk den först, det kommer inte att se klokt ut om du kränger på 18:are utan att sänka. |
|
|
Hmmm... Min 96:a har nu rullat Hela 530 mil.. 104 mil av mig på en månad (november) efter inköpet. |
|
|
Hehe.. "328-Johan: eFx kör väl numera en sån där bubblig sak med stressfläkt under huven och fyrhjulskrafs om jag inte missminner mig? ;)" Jomenvisst, en TT-Q -00. Men den kommer få flytta sig på sig nu under våren till fördel för en riktig bil (läs: BMW). Ingen som är sugen på en TT? :) /eFx |
|
| Så bra att du kommit till insikt, synd att det ska behövas tas till så drastiska åtgärder som att köra TT för att inse hur nice din gamla bil var bara ;) | |
|
Ja, jag vetefan hur jag har lyckats få till det såhär :) Tillfällig sinnesförvirring.. /eFx |
|
|
efx: skönt att verkar ha kommit på bättre tankar.. Orden "Sugen" och "TT" nämns sällan i samma mening därifrån jag kommer, ;) men kom ihåg att du alltid har M coupé- vänner som gärna välkomnar dig in i sällskapet igen :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.