|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Ska byta ut org. bandaren mot en Cd-spelare som tar mp3. Mina krav är att en ska vara svart och att den ska ha röd belysnig i knapparna för att den ska passa in bra. Hitta denna pionner till ett bra pris kanske ;) tycker ja Länk . Kom gärna med fler förslag på bra stereos, gärna med bild. Har en kompl. fråga till. Hur mycket gör volt talet på låg-nivå utgångarna för ljud o kvalitet? Berätta gärna lite mer om vad som är bra och veta när man letar stereo. //Ville | |
|
ja e inget proffs på bilstereo, men ja tycker att den ser ut att funka bra .. bara man köper en stereo av rätt märke brukar alla fylla sin funktion väl .. själv har ja en cd växlare från sony som nu e 3 år .. å den va inte ens dyr när ja köpte den så .. å den håller bra ännu .. den andra frågan = inte en aning =) men om någon mer har nåt å säga så ta väl vara på de dom säger .. många som kan mkt här inne lycka te |
|
|
Köpte just en sån pionner som du länkade till hade den i en vecka den så började den glappa och kännas som om den höll på att gå i bitar. Dåligt exemplar? Tyckte även displayen va för liten. Så jag rekommenderar inte den. Kan rekommendera kenwood`s bilstereo prylar. Har numera en Kenwood KDC-M9021SE som jag är väldigt nöjd med. Om det är nått du vill fråga ang bilstereo prylar så gå in på denna sida. www.nardik.se klicka på "Magazinet" så får du svar på allt. Kan nämna att jag köpt allt till min bilstereo genom Nårdik. Bättre service och snabba leveranser får man leta efter! MVH Jimmy |
|
| Köp Alpine det har jag! Det är bra kvalitta på de grejorna! | |
|
Jag kör själv med denna huvudenhet och mycket nöjd. Belysningen skär inte blens alltför mycket. Jag fick punga ut med 4500:- för min för ett halvår sedan så för 3000:- hade valet varit självklar. Om du söker en huvudenhet med samma belysning som bilens så är Clarion ett självklart val, då de säljer några modeller med ett antal olika nyanser. |
|
|
Volttalet på lågnivåutgångarna kan påverka störningskänsligheten. En högre spänning innebär att vissa typer av störningar blir svagare i förhållande till nyttosignalen (dvs musiken). Ett högre volttal är något som du kan se som ett plus, men knappast det som avgör valet av cd-spelare. Står du och väger mellan två i övrigt likvärdiga modeller kan det ju vara klokt att ta den med högre volttal på lågnivåutgångarna. Men om du inte har tänkt använda ett separat slutsteg, eller en aktiv baslåda som ansluts med lågnivå, då spelar det ingen som helst roll vilket volttal du har på lågnivån. |
|
|
Vad har ni att säga om dessa olika bilstereo, inkl. den som jag har i det första inlägget (Pioneer DEH-P5530MP). Vilken ska man välja. Finns det fler i denna klassen 2ooo-3ooo:-. Någon som har beg? Kenwood KDC-M4524: Länk Pioneer DEH-P3500MP: Länk Panasonic CQ-RDP383: Länk Sony CDX-MP40: Länk |
|
|
Kenwood KDC-M4524. Tycker jag att du ska satsa på i den prisklassen.. |
|
|
Om du köper Mp3 spelare, så tänk på att inte komprimera låtarna från CD:n till datorn för mycket. 192 kB är Ok (nära CD-kvalitet), men gärna mer - 226? eller helst 320 kB. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.