AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
774

BMW original CD-växlare känslig för ojämn väg?

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag har BMW original CD-växlare och huvudenhet, men tycker CD-växlaren är ytterst känslig för ojämnheter i vägen. Det räcker nästan med att köra över ett brunnslock för att den ska tappa spår, ljudet försvinner och så dröjer det någon halvsekund eller sekund innan ljudet är tillbaka. Är det bara jag har som lider av detta irriterande problem?

/Tommie, AutoPower.se
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Låter som det är något problem med din spelare. Jag har också en original och det kvittar hur hårt man kör, jag har aldrig hört att den tappar spåret ens bråkdelen av en sekund.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
orginalväxlare i en E38...25000mil aldrig några problem, så jag instämmer i kören..
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Tusan också. Undrar just vad det kan vara. Jag har kollat så att den sitter fast ordentligt och det gör den tycker jag. Jag har även kollat så att fästet för horisontalt/vertikalt montage sitter rätt och det gör den. Jäkligt irriterande i alla fall. När jag åker till jobbet (2 mil), så hoppar den typ 5-10 gånger. :-(

Tommie, BMWPower
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Jag tycker att det låter som om spelaren är slut. Det enda du troligen kan göra är att lämna in den på service eller köpa ny. Lasern och mekaniken blir ju dåliga med åren.

mvh Magnus
av
167
ave
520dAT -12
Skulle vara kul att veta om du hittade nån lösning på ditt problem. Jag har nämligen exakt samma problem.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Lasern verkar vara slut eller så räcker det med en kalibrering av den. Är lasern dålig så kan det även hjälpa i vissa fall att höja effekten lite så funkar den ett tag till.

Lämmna in den till en serviceverkstad så kollar dom upp den.

MVH

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
av
167
ave
520dAT -12
Hade min växlare inne för omställning av en microswitch. Då hittade servicekillen problemet till varför den varit så stötkänslig tidigare. Han skruvade bort "transportskruvarna" som uppenbarligen var källan till stötkänsligheten. Kolla så att dessa inte sitter kvar !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.