|
|
|
|---|---|
|
funderar på o sänka min M5a 92b 3,8.....jag har ingen justerbar EDC...det finns inga knappar i kupén iaf! vad rekomenderar ni för märke, fördelar resp nackdelar...! mvh Peter | |
|
Du har justerbar EDC, finns ingen knapp, men den gör det automatiskt efter gällande omständigheter. T.ex bekväm i 50km/h rakt fram, 120km/h i en kurva hård som satan. Såå jag skulle inte rekommendera dig att sänka den. Tror knappast de fina dämparna funkar optimalt efter det. Knappar har endast de bilar med "ringen" paketet, men dock samma teknik, men helautomatisk. Ser ingen fördel med att sänka en bil, förutom det blir mera tonåring stuk. (Om man nu vill ha det:) |
|
pierrerules |
hmm!! ingen fördel me o sänka??? hört talas om BÄTTRE väg hållning??bara fördelar me en så snabb bil,har man en M5 bryr man sej väl inte om nå vidare komfort?? INTE JAG IAF mvh pierre |
|
Tror nog att BMW M-avdelningen gjort en rätt så lämplig utrustning för bilen från början? Dessutom handlar detta om "sänkning" inte "väghållning". Enligt min åsikt är detta två skilda saker. T.ex tror jag inte man för nån märkbar bättre väghållning med att ändast sänka bilen med sänkningfjädrar. Kan verka så dock, eftersom den inte kränger lika mycket mera, men eftersom stötdämparna är mer ihoptryckta än vanligt, betyder detta att de inte arbetar optimalt mera. Vem bryr sig om komfort i en M5? -Jag och cirka 98% av de övriga M5 ägare/köpare. Det är ju det som är iden med M5. Du får ett landsvägslok, som är snabbare än de flest, men dock inte långt ifrån 540 i komfort. Ska man ha "rallybil" är inte M5'an nåt att ha, för tung, klumpig m.m. Dock passar M3, eller varför inte en Impreza utmärkt för detta. |
|
|
bayerischemotor: Väl talat! Jag skulle nog inte sänka heller, bara en aning fram möjligen, det finns en 10mm sats från H&R till 3,8 som ger bilen lite mer kilform, vilket ser precis perfekt avvägt ut. Max-sänka passar absolut inte på en M5:a, då har man förstört en bra bil. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
pierrerules |
Vill man ha bra komfotr köper man nog ingen M5a köp merca då.M5 e ju rätt så stum orginal jämfört me dom flesta andra bilar.Själv klart ska man satsa på en väghållnings kitt typ HR fjädrar.billstens dämpare o bara sänka lite. ja vet MÅNGA som bara tycker de e snyggt me en liten sänkning.ser inget fel i o få bättre väghållning bara bättre o säkrare.snyggare.Kör ca 90mil i veckan på våren.sommaren me min M5 |
|
tanken egentligen va ju bara att få ner bilen lite fram...glappet är inte snyggt alls...bak ligger det perfekt..! /Peter |
|
|
Då är det ju H&R 10 mm fram för din bil som gäller då! Allt annat blir extrem-kilform. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| HD91: Var hitta H&R som du pratar om. Tacksam för svar! Det är den formen jag letar efter. | |
| här hittar du H&R, Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.