|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min bil avställd sedan första snöovädret kom, tror att det var i sept/okt. Igår skulle jag iallafall starta upp bilen och varmköra den. batteriet var helt tomt. så det gick inte att låsa upp låset med fjärr. jag satte på laddaren och yes larmet började tjuta helvilt. drog ur strömmen larmet tystnade. provade igen och larmet gick tryckte så mycket jag bara kunde på fjärren och larmet slutade.*pust* (ingen anning om det tysnade pga av att jag tryckte med fjärren.) Idag var jag borta vid garaget och startade upp GT'n, helt underbart :) lät helt underbart. När jag sedan skulle larma bilen med fjärren så funkade det inte. gick heller inte låsa bilen med fjärrstyrningen utan fick låsa bilen med nyckeln. min fråga är hur får jag igång larmet igen? måste något programeras om? Tacksam för svar. M.V.H Tomas | |
| ingen som vet? | |
|
Hej! Det står en hel massa om larmet i instruktionsboken! Den ska väl intisieras eller nåt. / John |
|
|
Hej. Jag hade EXAKT samma fel på min bil härom veckan. Det är så här.. När batteriet är helt slut..och du börjar ladda..så väsas larmet ca 30 sek...sen slutar de..när du sedan har laddat ca 30min..då ska du aktivera/avaktivera larmet med fjärren några gånger. Sen ladda upp batteriet helt.. Det funka för mig...har redan gjort de 2 gånger. ///M3 |
|
|
Kanske tänka på nästa gång att larma av bilen innan o ta ur batteriet ett tomt batt blir aldrig bra igen. Sen får du inga problem med larmet om det var avlarmat när du bryter polerna... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Hej! Jag har liknande problem! Batteriet urladdat, kommer inte in i bilen! Finns det något sätt att ladda batteriet utan att ha öppnat bilen och motorhuven? När jag försöker öppna bilen med nyckeln "tar den inte". Eller finns något trix hur man öppnar bilen med nyckel? Modell 540 kombi 1998. |
|
|
Ring bmw..dom sa till mig att man skulle ta i som fan när man vred och tryck innåt samtidigt eller något liknande.. ///M3 |
|
| M3 lover. men bilen reagerar ej på fjärren. | |
| Thermansson: Titta så batteriet i fjärrkontrollen inte är slut. | |
|
Okej...men de blev förmodligen så p.g.a. att du tryckte på larmet när de börja leva fan eller hur..de ska man inte.. de kan vara de som andreas säger..eller att nåt helt enkelt har hänt med larmet..fråga mig inte vad..för de gjorde de inte med mitt..även fast ja också tryckte som en idiot när de börja leva faan... ///M3 |
|
| jag ska kolla batteriet. är de det så kommer jag skämas ihjäl :). visserligen lyser fjärren när man trycker på den, så den indikerar ju att det finns ström kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.