AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
658

Försäkring på en 535?

my
7
myrvold
323i -85.
Hej jag undrar om någon vet på ett ungefär vad 5 serien kostar i försäkring? Mest intresserad av 535i :) Tack på förhand.
Helförsäkring på dig upp till 35.000 kr/år... Går att komma ner till kring 20-25000 kr/år med lite tur kanske..

Skall du bara ta en trafik eller halvförsäkring blir det såklart billigare.. Bara att börja gråta, men så säger fakta från förra året!

Du kan ju alltid låta din mor eller far köpa bilen och därmed försäkra den på han eller hon, men då kan det ju bli lite krångel om det händer en olycka.. Dessutom kanske du blir tungen att fixa garage osv i så fall...

En del bolag är bra, andra är mindre bra.. Folksam är krångliga, IF sätter lite högre självrisk om en person under 24 år kört bilen vid olyckstillfället, i övrigt inga bekymmer med IF.. Trygghansa vet jag inte tyvärr...

Lycka till! Tänk på att det som avgör försäkringsfrågan inte enbart är vem som kör bilen, utan vem som har det ekonomiska intresset! Är det du som betalar är det din bil. Är det din far som betalar och du som kör, är det din fars bil som du har lånat..... tål att tänkas på! Mer att tänka på är ju att det trots allt är en smula bedrägeri, även om jag personligen anser att det är hutlöst att kräva 35.000 kr/år för en 535'a, speciellt som det för inte så länge sedan framkommit att ungdommar inte alls är den värsta gruppen i trafiken längre!

// Björn Eriksson
my
7
myrvold
323i -85.
Oj du, det var inte illa med pengar :) Får nog kanske hålla mig till 3 serien då iallafall, trots att 5 serien lockar mer. Men jag är tacksom för ditt svar iallafall!
kr
31
krille530
528-84
320-78
530-93
Lite väl itaget tycker jag! Mellan 12´o 15´ för hel, skriver du på nån äldre så är du nere på 6´- 8´ för hel.
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
myrvold:
ett bra tips är att ringa runt till försäkringsbolagen å ta reda på vad som gäller din bil där du bor.
kn
310
knudi
535i -92
vi hade 7200 om året helförsäkring på våran bil

/Steffee
myrvold:: 3serien är inte billigare i försäkring.Kanske om du ska ha en 316-318i.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
my
7
myrvold
323i -85.
Ah, jo det är ju klart att priset varierar beroende vart man bor, men vi får iallafall se hur det slutar. Men jag är iallafall tacksam för alla svar :)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Uppåt 35000:-/år fär en helförsäkring på en 535:a är inte helt orimligt. Ta regnr på en 535:a, sen går du in på något av försäkringsbolagens hemsidor och gör en beräkning så får du ett exakt pris.

///Jesper
Jag har en 535-89 och ligger på
runt 950:-/mån.Bor mitt i centrala
Göteborg.
An
291
Antiloop
E38 728iA
När jag va 22 hade jag en 735ia, betalade ung 7000/år helförsäkring. Du e visserligen ett par år yngre men under 15000 bör du kunna komma. Rekomenderar Länsförsäkringar, de har varit i särklass billigast för alla mina BMW....
my
7
myrvold
323i -85.
Okey, men om jag skulle ta någon regnr på dennes BMW, vilken sida skulle jag kunna vända mig till? Någon som vet en sida man skulle kunna kolla upp mer exakt hur mycket det kostar? För det skulle ju vara grymt praktiskt. För då kan jag ju kolla upp lite mer detaljerat hur mycket det skulle kunna kosta i det området jag bor. Tack på förhand.
M5
22
M535iA
M535iA -85
Myrvold: Gå in på respektive försäkringsbolags hemsida (de flesta har i alla fall det) och där kan man välja att få prisuppgift för ett visst reg-nr. Du matar även in ditt personnummer så om du vill kan du även kolla skillnaden på dig och någon annan familjemedlem.
my
7
myrvold
323i -85.
Ah, tack så mycket. Det borde ju lösa alla problem nästan :) Ska testa det iallafall ! Tackar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.