|
|
|
|---|---|
|
Vill få tag i ett kopplingschema till e-28 med L-jetronic sprut. skall byta motor i min 528 till en trimmad 3.5L. Kommer då behöva dra om lite kabel. /Erik | |
|
Hej. Kommer motorn från e28 535? I så fall passar kontakten direkt. Kommer den från e 34 el likn. e de lite mer pill... Har satt i 3.5 från 7 ser -89 i min 528 lekbil. Varvräknare har jag gett upp, men resten funkar. (Visserligen brytare till soppapumpen, men det var knas redan innan). Kan kolla upp vad som går vart, finns även scheman i haynes men de är "typiska" och stämmer inte riktigt med färgerna. Det e ju lite mer krafs på en nyare maskin så det blir en hel del kablar över... Ska du besikta så borde du nog behålla ditt gamla sprut för att slippa problem. Mvh Krille |
|
|
Ska behålla mitt gamla sprut, sitter ett sådant monterat på motorn... Kabelstammen till den motorn verkar dock inte vara samma, kanske har det varit nån kucklare som byggt om?! Skulle vilja byta kabelstam då min motor inte går så bra, misstänker nått kabelbrott till boxen, i värsta fall får jag väl "bipa" alla kablar o se så de är ok, detta kanska är den lättaste lösningen. Ska jämföra lite nogare när det blir varmare, skönt med oissolerade garage... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.