|
|
|
|---|---|
|
Har en kompis som också kör en bmw 740 ia 92:a..... Lådan i den heter väl 5hp30 nåt?? Nu till problemet: Om det är kallt ute,så är det svårt att få i D & köra iväg Står bilen däremot inne i varmgarage över natten,funkar den hur fint som helst??!! Kan det vara dom här plastkulorna? Hur mkt olja & vilken olja ska man ha i den lådan?? Oljan har han bytt på nån lite mindre verkstad,men funderar på om dom hällt i för lite olja i lådan.....eller fel olja.... Tacksam för svar,gärna från nån som KAN det här! Mvh | |
| Här får du lite upplysningar.Byte plastkulor i växellådan (5HP30) Bilar med automatlåda ZF 5HP30 2003-04-21 Under Mekartips.Bara för att verkstan var "lite mindre verkstad" betyder inte att dem inte lagt i tillräklig olja,däremot kan hända att ,dem tog fel sort?Det fenomenet med D? Hur är det med andra vxlar?Backen,då?Häls.Micki | |
| Alla växlar framåt är sådana,däremot funkar R,P & N som vanligt....D:et kommer igång när man gasar på lite grann.....har läst mekartipsen & sök här på forumet,men jag kan inte riktigt fatta detta att lådan är sådan bara för att det är kallt ute..... | |
|
Jag har samma problem, men med R. Kanske kulfelet. Jag har ialla fall köpt hem kulor + olja, men väntar på varmare väderlek för bytet. När bilen är varm är det dock inga problem (än så länge). Ett trick jag använder då bilen är kall är att dra igenom alla växlarna lugnt och sansat ett par gånger innan försök att köra iväg och gärna låta den driva lite på D (i ditt fall R) - då går det bättre. Antagligen byggs det upp tryck och olja börjar cirkulera (...eller att kulorna hamnar rätt.) Parf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.