|
|
|
|---|---|
soderstrom |
har en 318 e36 - 91 undrar om det är någon som har satt på 215/45 17" på bilen och om det tar i i skärmen eller liknande..jag har även sänkt den 15mm bak och 35mm fram om jag inte mins fel....har nu på fälgarna 205/50 17" och skall då sätta på bredare och undrar därför om det är någon som har den bredden och om den klarar skärmarna specielllt bak dvs om den tar i skärmen eller inner skärmen.... fram skall det nog gå bra i alla fall men undrar hur det är bak?..... |
|
tjena har 235/40/17 i bak på min 328i -97 E36 och det funkar fin fint. tror till och med att du skulle kunna klämma på 245 i bredd. Mvh Jonas Ruteskog |
|
| 215/45 har ju mindre omkrets än 205/50 så där ska det ju vara lungt, vad det gäller bredden så känn efter med finget mycket hur myket spelrum du har. | |
| Då kanske dina nuvarande fälgar är till salu? Vad är det för modell? | |
|
Tjena! Har 245/40 -17 bak på min 325 (orginal m3 limo fälg) och däcket går innan för skärmkanten bak...så jag ska nog sänka lite mer:-) Länk |
|
|
jag kör med 19" 235/35 breda både fram och bak fungera bra Länk |
|
|
jag har 225/40-18 fram och 255/35-18 bak..funkar perfekt. Bilen är dock inte sänkt. (inga skärmbreddningar eller andra modifikationer är gjorda) MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.