|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Ganska håriga priser !! Man kommer ju billigare undan om man beställer direkt av banan Länk om någon e på väg till Spaniens GP så kan jag varmt rekomendera läktare H. Tror att det är svårt att hitta någon läktare på någon annan bana där man ser bilarna längre tid. Huva nu börja det suga ordentligt i GP generna, får nog nöja men med att kolla på när jr snurrar runt med sin Go-kart i sommar. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Om någon är intresserad av att se F1 i Frankrike, har jag 2 biljetter till Magny-Cours.... "BMW make the world faster" |
|
|
Några av Er tvivlade på att Björn skulle köra för Jaguar, kontrakt skrivs nu. Mitt stalltips, Björn kör snart för McLaren. Williams störst, snabbast. Läs detta: Valencia, dag 3: Kimi sätter nytt banrekord 2004-02-20 McLaren har tydligen hittat formen igen då Kimi Räikkönen satte nytt banrekord på Valencia-banan under torsdagen. Mark Webbers Jaguar var dock inte särskilt långt efter finnen. Juan Pablo Montoyas varvrekord på 1m09,1.03s, satt i onsdags, höll inte mer än 24 timmar. Kimi satte sin varvtid under morgonens träningspass med lite bränsle. Därefter avverkade han en långdistanskörning utan några som helst problem. Detsamma gällde Webber i sin R5:a - han slog också Montoyas bästa tid. Williams-duon var tredje och fjärde snabbast. Schumacher tvingades till två stopp under dagens tester, samma sak råkade Montoya ut för. Problemen var dock av olika typ. DC avverkade också många kilometer utan några incidenter. "Vi får mycket gjort just nu och jobbar hårt på att hitta rätt prestanda och tillförlitlighet i bilen." Han vill dock inte dra några slutsatser ännu kring bilen. "Vi vet inte hur vi ligger till förrän vi kommer till Melbourne", sa han. "Det hela handlar om att bygga upp ett förtroende för bilen, men det går inte att säga vilka vi kommer att slåss med i första racet." Tider 1 Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) 1m08.998s 69 2 Mark Webber (Jaguar) 1m09.096s 127 3 Ralf Schumacher (Williams-BMW) 1m09.406s 76 4 Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 1m09.436s 119 5 David Coulthard (McLaren-Mercedes) 1m09.493s 105 6 Takuma Sato (BAR-Honda) 1m09.615s 92 7 Jenson Button (BAR-Honda) 1m09.706 81 8 Ricardo Zonta (Toyota) 1m10.092s 119 9 Anthony Davidson (BAR-Honda) 1m10.292s 52 10 Cristiano da Matta (Toyota) 1m10.733s 56 11 Christian Klien (Jaguar) 1m11.323s 124 |
|
|
TT:r: Ursäkta men det är väl ingen som tvilat, du blev bara rättad när du skrev att han var KLAR för Jaguar tre veckor för tidigt :-). Du får nog ta och definiera "snart" i fallet Wirdheim/McLaren. Det vore onekligen kul om han får chansen under nått lopp redan i år. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
TT:r Dags att lägga McLaren sympatierna på hyllan Länk eller är det bara frågan om "mörkning" ? :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Adrenalin Som jag tidigare nämnt på denna tråden äger jag både MB och BMW. Gillar skarpt Williams, dock ej JPM vars fräckhet på banan gränsar till hänsynslöshet, kan kosta liv. Orsaken till att jag väljer att lägga mina sympatier på McLaren är att nordiska förare som Mikka och Kimmi kört samt kör för dem. Detta är även en orsak till att jag tor Björn kan ha en chans att få styrning i stallet. Det viktigaste för mästerskapet denna säsong är att antingen Williams eller McLaren tar mästerskapet. Ännu en seger för Ferrari riskerar att tunna ut intresset för sporten. |
|
|
Ja men Kekke har kört och blivit världsmästare för Williams samt att Williams testat Kekke Jr. Alltså, bara för att McLaren har först Mika och sedan Kimi (pga Mika) så betyder det knappast att Björn har en chans hos McLaren (som dessutom har ett bra gäng förare kontrakterade för framtiden). Björns chans in i F1 är förmodligen igenom Jaguar. Chansen finns att om Webber sticker och Kilen kör dåligt att det finns två öppningar hos Jaguar nästa säsong. Williams ser nog helst Jenson Button som ersättare för JPM, men frågan är om det är möjligt. |
|
|
Ta det lugnt med bokstäverna killar; de heter: Mika, Kimi och Keke. (Inte att undra på att "ni" tycker att finskan har långa ord om ni väljer att addera en massa bokstäver hela tiden...) :-) __ BMW CS #5221 |
|
|
Keke heter Keijo... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Sani: Ber om ursäkt, men Keke jr pratar väl inte ens finska utan enbart tyska? :o) | |
|
Oj ,vad den här tråden drog iväg ;) Tänkte att bege mig till "Ringen" i maj för att få njuta av ännu ett lopp. Biljetterna tänkte jag boka på läktare 6 eller 10B övre sektionen med tanke på att det måste vara mest överblick där. Någon som har suttit där, och kan bekrtäfta mitt påstående ? Ett trevlig Gasthause i närheten av banan är också av intresse, om någon vill dela med sig. Länk. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Lite knas med länken. Här kommer en fungerande Länk Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.