|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Jepp. JPM Satte nytt banrekord ! finns att läsa om i länken i mitt inlägg ovan /\ l // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
TT:r Brukar du tro på allt aftonblaskan skriver?? Peterson å Wirdheim är inte lika på en fläck McLaren var inte på Valencia igår. McLaren, Wirdheim, DTM?????????????? Nån som drömt sött inatt? |
|
|
ok.. någon som kan precisiera vart han har läst att wirdheim är "klar" som testförare hos Jaguar ???? Trist förresten att Jos Verstappen inte fick en av körningarna hos Jordan......./ jag är väl en av de få som anser att han har fortfarande något att ge inom F1 !! Har har ju liksom inte fått chansen på riktigt än...... E-12 Billy B-10 |
|
|
Han är INTE klar för någonting Länk Palle83: Ta och leta rätt på F1-racing sept 2003 där finns en stor artikel som berör både Mercedes DTM stalls och McLarens intresse för hans talang. Vad som sen e si och så i den här soppan vet nog ingen ;-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Wirdheim har inte något skrivet med Jaguar. Han får provapå "testa" och ska göra så på Spaniens Circuit de Catalunya. Länk De antyds i artikeln att de har honom i åtanke för fredags körningar inför GP. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
ok..då får man väl hoppas iaf...att de kontaktar honnom...!!! efter den testen.. E-12 Billy B-10 |
|
|
Wirdheim alltså ! E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
Aftonbladet e ju sköna :-) NOT kolla en bit ner i denna artikel Länk "Förra veckan skrev en tidning att Wirdheim redan var klar för Jaguar, något Örnulf Wirdheim i går dementerade via ett pressmeddelande. - Det finns ingen sanning i det påståendet, Björn är inte knuten till något stall och det förs fortfarande diskussioner med BAR, hävdar Örnulf Wirdheim bestämt." Det var ju för fn dom själva som skrev det i helgen !! sickena puckon :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Antonio Pizzonia med Williams-BMW -03 krossade varvrekordet på Valencia idag med 1.09.165.... "Damit setzte der Jungle Boy die Rekordjagd des gestrigen Testtages fort, an welchem sowohl die beiden Williams-Stammfahrer als auch Michael Schumacher jeweils unter dem vorherigen Rekord von David Coulthard blieben. Die neue Pizzonia-Bestmarke steht nun bei 1:09.165 Minuten. Erzielt im alten FW25" "BMW make the world faster" |
|
|
Björn var snabbast av alla Jaguars förare under detta test. Tror nog han får tredjestolen. Succé för Wirdheim i Valencia 2004-01-28 Björn Wirdheim har testkört för F1-stallet Jaguar. Testet, som gick på Valencia-banan i Spanien, blev något av en succé för den begåvade racerföraren. Han kämpar om platsen som stallets tredjeförare och när testdagarna var över visade det sig att han kört snabbare än både Webber och Klien. Under förmiddagspasset noterades Björn för tiden 1.12,78, medan stallets försteförare, den rutinerade F1-föraren Mark Webber för 1.12,82. Under det andra passet körde Björn inledningsvis "hyfsat" enligt hans pappa Örnulf men det fanns betydligt mer att ge menade han. Och det bevisade Björn med endast några få minuter kvar av dagen att köra. Med två nya set däck kvar och med en superladdad Björn Wirdheim bakom ratten satte han dagens snabbaste tid för stallet Jaguar. "Björn var snabbare än Webber både under förmiddags- och eftermiddagspasset enligt Jaguars egen tidtagning. Björn satte sin snabbaste tid när det endast var två minuter kvar av testen på eftermiddagen", säger Örnulf Wirdheim. Björn körde under hela dagen med 60 kg bränsle och fick nyttja fem set nya däck. Totalt avverkade han 108 varv denna dag, då han förhoppningsvis närmade sig F1 ytterligare. "Jag är rätt trött", sa Björn Wirdheim senare på kvällen om sin krävande insats under dagen. "Det lär kännas i kroppen morgon". I övrigt var han nöjd med testet och menade på att han fick bra kontakt med ingenjörerna och teamet. "Mark är en mycket bra kille, han ställer alltid upp om man undrar över något." "Jag diskuterade ganska ingående antispin-systemet med ingenjörerna och de fick lite ny input från mig som de verkade nöjda med. Förhoppningsvis var de nöjda med både körningen och feedbacken. Men det är för tidigt att säga något om framtiden." Christian Klien, Jaguars andreförare, kom till Valencia dagen efter Björn kört men inte heller han kunde matcha Björns tider. De sammanlagda tiderna för Jaguars förare efter de tre testdagarna är en mycket intressant läsning för alla svenska fans. B. Wirdheim, Jaguar R4, 1.11,215 (108 varv) C. Klien, Jaguar R5, 1.11,240 (103 varv) M. Webber, Jaguar R5, 1.11,379 (103 varv) Jaguar kommer nu att analysera Björns test och återkomma till honom. Förmodligen får han ett besked från stallet inom de närmaste dagarna. Resultatlistan från den dag då Björn testade är som följer: 1 J. Montoya Williams (FW26) 1.09.306 (59 varv) 2 M. Schumacher Ferrari (F2003GA) 1.09.427 (86) 3 R. Schumacher Williams (FW26) 1.09.678 (82) 4 J. Button BAR 1.10.019 (86) 5 A. Pizzonia Williams (FW25) 1.10.153 (85) 6 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.10.339 (84) 7 F. Montagny Renault (R23B) 1.10.438 (103) 8 O. Panis Toyota (TF104) 1.10.462 (92) 9 J. Trulli Renault (R24) 1.10.464 (84) 10 F. Massa Sauber (C23) 1.10.631 (53) 11 T. Sato BAR 1.11.096 (95) 12 B, Wirdheim Jaguar (R4) 1.11.215 (108 varv) 13 M. Webber Jaguar (R5) 1.11.379 (51) 14 G. Bruni Minardi (PS03B) 1.12.485 (20) 15 Z. Baumgartner Minardi (PS03B) 1.22.213 (4) |
|
|
Det vore en bra start för Björn att få köra Jaguar´s tredjebil.... "BMW make the world faster" |
|
|
Hmm , han som är andreförare i Jaguar (tror han heter) Christian Klien , vad körde han innan denna styrning ? Är han bra eller kan Wirdheim om han testar bra kanske "konkurrera" ut Klien ???? Och kanske ta andrasitsen hos Jaguar ? Vad jag vet så har väl inte Jaguar världens bästa tålamod när det gäller andraförarna , se bara på Pizzonia som fick gå efter halva säsongen !!! Så vem vet ! E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
| Klien har kört europeiska F3 innan och har med sig en stor kappsäck med guldmynt i form av sponsorer så det är nog omöjligt att sparka Klien utan att förlora sponsorerna. Tillskillnad från Pizzonia som inte hade med sig några sponsorer... | |
|
Faan vad löjligt altså !! Jaguar som har bra med pengar , inte ska väl de behöva tänka som tex jordan och minardi ? = att ha en betalförare..... E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
Jaguar har inte gott om pengar det var därför de behövde en betalförare :) och det är tack vare Kliens sponsorer som de har råd att anställa Wirdheim :) :) Har ju inte gått alldeles glänsande för Jaguar så Ford har börjat skära i budgeten :/ |
|
|
ok ok , fast de har om de vill.... Men det är klart utan resultat så skär ford ner... E-12 Billy B-10 Länk Min pärla ! |
|
|
Nu börjar det dra inop sej, och det ser onekligen mycket bra ut Länk // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Börjar känna lukten av en lovande F1 Säsong. Funderar på Ringen i år igen faktiskt, ska kolla hur mycket som är bokat. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Wendtan: E det nån speciell läktare du kan rekomendera ? Utifall det skulle bli några kronor över :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Utan tvekan läktare T7 eller T9! Underbara båda 2. Länk Jag har även hört att T4 ska vara bra. De flesta andra läktare är av swoosch typ :) dvs 300 knyck I svängar eller lite efter eller innan är bra. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.