AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.623

Rollout of the WilliamsF1 BMW FW26

Sida 3 av 6
TT: De är inte helt svårt att övervaka radiosignaler. Om du inte tror att FIA kollar detta regelbundet så får de nog skrivas till just Naiv.

Bmws F1 motor har varit starkast sen de började med f1 tillsammans med williams. De hänger mycket på aerodynamik och chassi sättning samt däck.
För williams stallet är just konstruktörs mästerskapet Det som räknas, så jag hoppas verkligen att de tvålar till även Ferrari iår.
Mercedes är ju redan tilltvålade. :=)

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Telemetrin övervakas ja.

Hallå TT det är inte bara en motor i en F1-bil!!
Enligt nån stallchef, RD eller FW tror jag, så är det 25% Chassie/aerodynamik, 25% däck, 25% motor och 25% förare som avgör.

Förut kunde man se på vissa banor att Williams använde mer vinge tex på Hockenheim när den fortfarande var Hockenheim :( dessutom har Williams lite bredare däck än ialf vissa konkurenter, tack vare starkare motor
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Kör som sagt privat både BMW och MB. Lite ambivalent som sagt, men håller ändå på McLaren i F1. Trots att De hela förra sesongen körde med 02 års bil slutade De endast två poäng efter Williams (med allt vad som är sagt om deras motorer samt ekonomiska resurser). McLarens nya bil som av allt att döma kör från start i år kommer troligen att förändra topptreutseendet en aning. Undrar förresten om inte Montoya redan spekulerar lite i nästkommande sesong (2005). Renualt kommer också.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
TT:r ?? vad skulle JPM fundera på "-Ja ligger lite lågt i år och låter den där finska killen vinna för nästa år e vi stallpolare." Glöm det ! Är det något han vill i år så är det att visa Sir Frank att han skulle nog ha öppnat lite på lädret :-). Själv blir jag j*ligt abmivilent nästa år då jag e JPM fan och BMW-lover !!! Tror att jag kommer att vilja se JPM vinna förarmästerskapet och BMW/Williams konstruktörsmästerskapet :-)

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
MP4-17D var kraftigt uppdaterat, att påstå att det var samma som MP4-17 är helt galet
Precis, de fanns väldigt få delar i bilen som inte var uppdaterade. Anlendingen till varför de inte körde med "årets bil" förra året var att bilen inte fick godkännt i krocktesterna. Pinsamt!!!

BMWCS Syd #05392
Länk
TT
105
2002 touring.1973
Trots detta var det faktiskt fjolårsbilen McLaren körde med förra året, pinsamt eller ej. De flesta stall uppdaterar chassie, motor och däck både efter träning och race, så även BMW.

Verkar som om McLaren har respekt på denna tråden.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Respekt ska man ha för alla konkurenter men det måste ju vara fruktansvärt pinsamt att hålla på med en F1-bil en hel säsong utan att få ut den på banan.

Sen e det ju som sagt ovan helt fel å säga att dom körde med "förra årets bil" då delar uppdateras och byts ut hela tiden. Jag tror nog att dom plockade på det mesta från "bilen som aldrig blev av" :-) vartefter säsongen gick.

För övrig så kollar jag ofta (och njuter) på min nerladdade 40 sek långa snutt där JPM sätter ICEman på plats på Hockenheim :-) vilken duell !!!

// CB.

TT:r: Tyvärr spelar det ingen roll att man har 1000hk....
Man kan bli ifrån åkt av Minardi så länge inte chassit fungerar till 100%......
BMW har haft den starkaste motorn i drygt 2 år nu, men forfarande har dom inte vunnit konstruktörsmästerskapet.....
Finns inga bortförklaringar........
Men när allt i hela teamet fungerar till 100%, då kommer man att stå högst upp på tronen.
Vilket jag verkligen hoppas att det blir i år med JPM och RS...

"BMW make the world faster"
Adrenalin: Den filmsnutten skulle jag vilja somna till..
Finns den att hämta hem någonstans????

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hittade den på kazza vid nått tillfälle, helt underbara bilder från Kimis bakvinge :-) så jla tight !!!

Adrenalin: Gå in på f1onboard.com...

TT
105
2002 touring.1973
Hoppas Williams/BMW tar chansen detta år. 2005 är det troligen försent!
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
blacka
"Men när allt i hela teamet fungerar till 100%, då kommer man att stå högst upp på tronen."

Du menar när de kickar RS å skaffar en riktigt förare typ Ville :)

JPM, Kimi, Alonso fan :) även ville när han känner för att köra
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Blacka: Det ser ut att bli en del "downloading" i eftermiddag när jag e hemma :-). Ralfs omkörning av brorsan i Ungern e rätt kul :-) // CB.

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
blacka: Du missade bara med en dag

"I was pleased to set the new track record and was about to improve it, when a technical problem forced me to call it a day and Kimi Raikkonen managed to set an even better time."

Ralf hade banrekordet ett litet tag i Lördags i alla fall :-)

// CB.

Palle83: Menar du "glidarn ville", han som inte har åstakommit ett skit på ett par år..Bara håvat in miljoner i lön?????
Skulle krossa Button förra året, det slutade tvärt om..Tragiskt....

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Blacka: Vad e de för knas om man bara får ljudet ifrån det där F1 on board ?
JAG VILL JU SE !!!! :-) // CB.

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Ha ha de va inget. Plockade ner det där DivX så gick det bra.

Länk

Ralf sätter banrekord i spanien :)

BMWCS Syd #05392
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.