|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Min navigator (MKII) visar en position ute i Östersjön då jag befinner mig i Bromma. Jag kontaktade BMW som förklarade att GPS mottagaren måste bytas samt att det skulle kosta "mucho dineros". Jag läste ett gammalt inlägg om att man kunde "omstarta GPS mottagaren" och att det skulle kunna lösa problemet. Är det någon som vet hur en GPS mottagare omstartas, och var denna sitter på en 528 touring från -98. Tacksam för svar! | |
|
Är det inte dom som sitter på sidan i bagageutrymmet? Eller är det bara 3-serien? Kanske inte ens den... Rätt nice överaskning annars: Kör i dimma, slå på navigatorn, och vad ser man...? =) Simma lungt! |
|
| stefan.eneman@borsdata.se | |
|
Jag trodde också att mottagaren satt på vänster sida i bagageutrymmet, men där sitter enbart navi/CD och vad jag misstänker är ett slutsteg. Kanske skiljer det mellan sedan och touring. |
|
|
Hej snen har hafft det problemet på min bil i sommar, jag drog ur kabel kittet i bagaget som sitter till vänster jämte gps enheten, och väntade typ 10 min sedan funkade mitt system igen. AP |
|
| Menar du enheten med nav-skivan? | |
|
Testa att lossa på minuskabeln från batteriet och vänta c.10minuter så resetar du hela systemet. MVH/Andrè |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.