AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.667

coupe lr cab?

Sida 2 av 2
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Volatile: Lugn och fin nu!! Det var inget påhopp och jag uppfattade inte kommentarerna innan som det heller. Ursäkta den något bryska tonen, det var inte meningen. Jag ville bara poängtera och förtydliga vad jag menade. Ingen anledning att bli så upprörd.
Att jag tog med din bil som exempel var för att jag vet att det är en av de hårigaste körmaskiner som går att uppbringa. (har för övrigt varit spekulant på en vanlig 120 hk Elise en gång, men också den var lite för extrem för mig) Det var inte för att attackera just dig eller dina åsikter.

Om vi ska ta och sammanfatta: Är du ute efter en renodlad körmaskin: Välj Coupe
Vill du ha en cab som kör ifrån det mesta: Välj roadster.
Hade jag valt rationellt,utan känslor så hade jag utan tvekan valt coupe, då den med all säkerhet kommer att hålla värdet bättre. Det gjordes bara ca 18000 couper totalt att jämföras med roadsterns nära 300 000......

vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Beppo:

Är absolut inte upprörd, men tyckte det var läge att försvara tråden då jag kände att många hade bra koll med att just trycka på att det var egna åsikter som gällde. Även om det kom mycket kritik till just Roadstern tror jag dom flesta talade av egna erfarenheter och det var just som så skrevs.

Nåväl, no hard feelings. Allt har sina för och nackdelar :)

Och visst, Lotusen är något värre än Z3 Roadstern, trots att den är cabbe. Inte ens min Coupé kommer i närheten av vridstyvhet/vägeegenskaper på Elisen. Men detta har ju med en mängd andra saker att göra, som inte har med sakfrågan att göra längre :).

Men, sammanfattningsvis till han/hon som startade tråden:
Titta på båda bilarna, och provkör båda. Avgör själv!
Coupén är snyggare! Cabben är skönare!

//Svebba
BMW Z Power
Mr Hamann
mbolo: Jepps, jag "lånade" den för ett tag sedan till en annan sida! :) Tycker den är väldans bra! :)

// Mr Hamann
Mr. Hamann:
visst är det? Ibland är det kul att kunna besvara frågan "jaha, vad kör du då?" med svaret " ja, min bil är vald till världens mest penis-lika bil någonsin" :) Startar garanterat diskussioner.. Dessutom känns det lite mer ödmjukt att stoltsera med något sådant och ha lite självdistans. Som när jag inne i stan fick höra ifrån en uteservering "Fy fan vilken ful bil du har du!" Då stannade jag och skrek tillbaka "Ja, men då passar den väl mig då!" Det blir svårt för dem att kontra då.. ;)

Beppo vs. Volatile:
Skönt att ni enats och är överens. Vi väljer ju itne direkt mellan pest eller kolera, utan två fantastiska körmaskiner som båda erbjuder bra mycket mer än de flesta någonsin drömmer om. Kör försiktigt! :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Från www.bmwmregistry.com ang Z3 Coupé vs Roadster...

- What's the story behind the M coupe's development?
The M coupe was developed under the leadership of engineer Burkhard Göschel with the intention of adding increased torsional and structural rigidity to the Z3 roadster’s chassis. The development team had a hard time convincing the Board of Directors to approve the model for production, but it was eventually given the green light as long as it remained cost-effective to produce. To achieve this goal, as many body panels as possible had to be shared with the roadster, thus the doors and everything from the A-pillar forward are interchangeable between the coupe and roadster, as are most interior parts. The Z3 coupe, which mates the M coupe's body with the standard Z3 drivetrain, chassis and cosmetics was approved for production at the same time.

- How much stiffer is the M coupe compared to the M roadster?
The M coupe has a static structural stiffness of 16,400 Newton-meters per degree of twist, which is 2.6 times as twist-resistant as the roadster. BMW claims this makes the structural stiffness higher than any other model it has ever produced. Dynamic stiffness is rated at 29.2 Hz, the same as an E36 M3 coupe.

/Fredrik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

coupe
Mr Hamann
mbolo: Hehehe, låter ju riktigt kul! Jag har bara hört positiva saker om bilen. Först är folk lite ovana med den med sedan hör man bara hur brutal och snygg den är. :)

Men fasen, om någon säger att den är ful ska jag säga att den som säger det just nu kollar på två stora penisar!!! ;)

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.