|
|
|
|---|---|
|
hur går det att bes bilen om man har en RCI Fuelcell i skuffen ? Tänkte låta orig förbli avskruvad ! | |
|
så länge det är säkert och då menar jag verkligen säkert monterat så att ingen olycka kan hända, om du vill vara extra säker så ska du kanske fundera på släckare i bilen också då tycker inte jag det borde va nåt problem. det jag tror bp kommer kolla på är att slangar inte sitter lösa dom kommer rycka i dom o se om det lossnar sen kommer dom nog vålda lite på tanken också för att se att den verkligen sitter fast ordentligt sen om det är ok så ska den gå igenom utan problem. |
|
|
Å varför skulle dom titta i skuffen??? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Varningstriangeln brukar ligga där =) Den går iof att flytta på... --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
Franke |
Ja brukar lägga den bakom förarstolen när jag besiktar. Men om han frågar vart tanken är då ? Vad säger man då =) ? |
| Tappat den på vägen in ??? | |
|
kom på ,att dom flesta mercedes har ju tanken i ryggstödet. Det lär ju vara i skuffen ! |
|
|
niklas g: Med största sannolikhet kommer teknikern inte ens att lägga märke till det, gör han det lämnas det sannolikt utan åtgärd. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ok, låter bra ! | |
|
Har fått för mej att påfyllningshålet till tanken måste finnas (tillgängligt) på karossens utsida. Alltså inte i skuffen. Men om man gör hål i skuffluckan så man kan fylla på cellen utifrån ska det vara ok. Hoppas nån fattar vad jag yrar om. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Vad jag vet så ska påfyllningsröret vara på utsidan, alltså man måste ha ett tanklock på usidan helt enkelt Opel manta o ascona B har bensin tanken bakom baksättet Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Ronnie Hillmersson, han med den kompressor och turbo drivna manta a:n har fuelcell i bagagen, och han har ett påfyllningslock på skuffen, direkt ner i fuelcellen.. mvh /uffe |
|
| en kompis har kollat det dar en gang, det ar fore en viss arsmodell man far ha pafyllning i skuffen, tror det var 84, men vet ej sakert, maila bilprovningen och fraga... | |
bmwracing |
Före -84 stämmer enligt SFRO boken, men där står samtidigt att tanken inte får bytas ut mot främmande om bilen är av -69 eller senare årsmodell. (undantaget ombyggt eller amatörbyggt) Nu är inte min bok årets, så det kan ju ha ändrats. |
| jag tror att du måste ha en brandsäker vägg mellan tank och kupé.. | |
bmw_turbo |
Vräk över en filt och vira in den i högtalarkabel och säg att det är en baslåda;) BMW 320 E30 "Cartman Edition" Liten, Fet, Röd & Ettrig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.