|
|
|
|---|---|
jensws |
Har en 535-91. Jag hinner köra ca1 mil inan det blir varmt i bilen. Om det är ca 0 grader ute. Är det normal tid för dessa bilar eller? |
|
Har ungefär samma problem, plus att om jag kör över 80km/h så blåser det nästan bara kalluft. Snälla någon hjälp mig, det blir så förbannat kallt ute på motorvägen :-( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Har själv en 525-94:a som bara blev kallare och kallare.Men efter byta av friskluftsfilter/pollenfilter som sitter ovanför handskfacket så blev värmen bra.. /Thure |
|
|
Skulle även som "thure" tro att det är pollenfiltret bakom handsfacket. Blev efter byte oerhört mycket bättre värme. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur påverkar pollenfiltret värmen i bilen? om det igensatt var tar värmen vägen då? För mig verkar det som termostaten till motorn funkar dåligt dvs är inte helt stängd när bilen är kall vilket gör att det tar lång tid innan värmen kommer. Hasso |
|
I min bil blåste det inge alls= inge värme alls. Det var microfiltret/kupe filtret som var alldeles tätt. efter det har jag blås o värme! |
|
|
Om tempraturen på motorn inte uppnås är termostaten kass. Ska väl ta ngra kilomter att uppnå rätt motortempratur. Om pollenfiltret är igensatt kommer det inte ngn luft in i kupen. Efter det att jag bytt filtret har jag bättre luftflöde på "läge 1" på fläkten än vad jag hade på läge 3 tidigare. Även AC:n blev i motsvarande grad bättre (trodde innan jag bytte filtret att köldmediat var slut). |
|
|
Om man kör mycket i kallt klimat och hyfsad fart (landsväg) så kyler luften lite väl mycket. Förr i världen hade man kylargardin, numera kan man skära till och trycka in en bit kartong mellan kylare och fartvind för att snabbare få upp arbetstemperatur på vinter. /göran, vintermannen/ |
|
|
Tack för hjälpen. Okey, eftersom jag inte har något filter i min gammla bil så få jag väl prova å byta termostat. //Ticco www.ticco.com |
|
| Skulle även kunna bero på att kylsystemet inte håller riktigt tätt dvs inte får upp rätt arbetstryck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.