AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
735

nu har ja bytt casterstag bussning men...

gummibussningen var kass på ena sidan, den över kulleden kört runt i hela stan idag men det tycks inte finnas att köpa någonstans ska man köpa nya stag för 1500kr för att gummit är paj???.....helt kasst ja provade att linda vulktejp på den får se hu länge det håller.... ingen som vet var man kan skaffa nya sådana??

mvh matte

Visa användare
28
OVÄSEN
750iA E38-1995
jag vet inte heller men jag vill också veta om det finnes några bra tips

ett gott nytt år 2004 på er alla

OVÄSEN
Paap Reeder
Hej!
Litet osäker på vad du menar men talar vi om just casterstagsbussningar så finns de att inköpas på BMW. Skulle tippa att de kostar runt 300:- per sida.
Sedan skall de pressas dit. Givetvis skall den gamla pressas ut först. Båda dessa moment kräver sin kraft och man måste ha speciella pressverktyg i form av bult och presshylsor eller tillgång till en hydraulisk press.
Att linda vulktape håller nog inte så länge ty när du nyper till med bromsen ligger hela 750:ians framåtkraft på just dessa två bussningar.

Att köpa hela staget ligger på just ca 1500:- men då måste du kunna lossa kulleden vid fjäderbenen. Den kan sitta som hin håle självt.
MVH /// Paap R
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Förmodar att du menar smutskyddet över leden? Mig veterligt finns inte dessa att köpa lösa. Ett alternativ kan ju vara om du hittar en passande från någon gammal styrled eller dyl som du bytt ut tidigare..

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Att byta tätning på en permanentsmord kulled är oftast inte lönt, därför finns tätningen oftast inte att köpa heller.
Har tätningen en gång varit öppen har fukt och smuts redan kommit in i kulhuset, det enda man gör om man byter tätningen är att se till att det inte kan komma ut igen...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ja just dammskyddet runt kulleden är det ja menar skrev till snubben på Länk han byter dammskydd ball joint boots kallar han det visst kolla får ni se..

mvh matte

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.