|
|
|
|---|---|
|
Hej! Olyckan har varit framme och sett till att jag fått punktering på höger bakdäck på min E46 Sedan -02. Eftersom jag saknar reservdäck vill jag palla upp bilen för att rädda däcket om jag kan. Är det någon som vet var jag ska ställa bocken? Tacksam för snabba svar! /Stefan | |
|
Det borde väl finnas gått om balkar där du kan sätta den? Lägg nåt litet gummi emmellan så förstörs inte underredsmassan |
|
|
Kan du inte ha den vilande på originaldomkraften? Eller släng på ett vinterdäck/sommardäck så länge. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
e46 är rent generellt en svår bil att sätta "bockar" under utan att skada något. Jag rekomenderar som Erik att använda ett sommarhjul eller om du har en garagedomkraft. Orginaldomkraften ger jag inte mycket för, då konstrukionen är i mina ögon rakt av dålig. Är de bara från att hindra bilen från att stå på sock så behöver du ju inte hissa upp bilen elt utan kan bara lasta av hjulet genom att hissa upp den en bit. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Tack för svaren! Jag har tyvärr inte tillgång till mina sommarhjul. Är alltså det bästa att hissa upp bilen lite så den inte står på fälgen och sen ta av hjulet och åka till en däckverkstad när de öppnar igen på onsdag? Kan man låta den stå på orginaldomkraften medan man är på däckverkstaden? /Stefan |
|
|
Nej låt den Inte stå på originaldomkraften!!! Du kan hissa den på originaldomkraften för att avlasta hjulet lite bara. Originaldomkrafter är oftast instabila historier så låt den inte stå på en sån utan hjul. |
|
|
Ok. Då låter jag bilen stå på orginaldomkraften (med hjulet kvar) under natten och tar nya tag imorgon. :) Återigen, tack för all hjälp! /Stefan |
|
| Ställ pallbocken under den lilla bromstrumman efter att du monterat av hjulet. Jag antar att din pallbock ser ut som de allra flesta med uppbockade ändar på anliggningsytan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.