AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.025

elhissar e28

di
68
diff
735ia-87
Jag unfrar vart enheten eller relä till hissarna sitter

LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Så mycket extra är det inte.. Där kabelstammen går in i kupen vid vänster framhjul kopplas kabelmattan till elhissarna in med 2 eller 3 stift, minns inte vilket. Sedan sitter det 2 automatsäkringar och en barnspärr för de bakre i kåpan under rattstången och sedan de 4 manöverknapparna på mittkonsollen. Thats it.. Funkar de inte? Kolla så att du har spänning på knapparna, automatsäkringarna kan bli glappa och dåliga med åren, motorerna och mekanismerna i dörrarna kärvar gärna ihop med..

mvh Johan.

Länk
di
68
diff
735ia-87
Jag försöker hitta dessa automatsäkringar men jag hittar dom inte du säger att dom sitter under rattstången jag skruvade dän kåpan under rattstången den sitter med 3 skruv jag hittade inga säkringar vart sitter dom beskriv lite mer exakt

LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Var kanske lite otydlig.. De sitter inte i rattaxelkåpan utan i den lite större kåpan som sitter som en undre instrument bräda på förarsidan. De ska sitta till höger nedanför ratten. Gör det inte det så är förmodligen hissarna ditsatta i efterhand av någon som inte var så noga med att ha det 100% orginal, och då kan kabeldragningen se ut hur som helst om du har otur.

mvh Johan.

Länk
di
68
diff
735ia-87
Jag ska riva ner den kåpan idag så får jag se.jag har ju all utrustnig i bilen så det är ju en jävla massa kablar å grejor under den kåpan men jag tackar så mycket för svaret Mvh Henrik

di
68
diff
735ia-87
Jag rev ner det idag men jag hittade inga säkringar kan du beskriva hur dom ser ut allt annanat är ju helt seriöst draget i bilen så jag tror att dom hissarna är orginal i min bil

kr
31
krille530
528-84
320-78
530-93
Säkringarna sitter inte under kåpan, de sitter i kåpan precis till vänster om mittkonsollen. Två stycken, 2*4cm stora.
pettan86
Ser ut som en stor strömbrytare eller knapp av något slag.
Jag har bara en sån i min bil fast jag har hissar runt om. Ska det vara två stycken?
Mvh petrus
di
68
diff
735ia-87
Ok då ska jag se om jag kan hitta dom imorgon jag såg att det satt nått där men det sitter ett relä där åså va tack för svaren

di
68
diff
735ia-87
Jo jag hittade den jag trodde den satt inaför den kåpan under ratten men den satt ju utanpå.förra ägaren hade ju haft den den kåpan å sen inte satt dit sladarna till knappen ja ja men nu funkar dom iallafall

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.