AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.026

Chipstrimning 728?

mipa
Hej!

Har just köpt min första BMW, en nästan maxutrustad 728iA -01 med få mil och svsåld, och gillar det mesta på den. Dock känns det att det är en tung bil och lite motor, så jag undrar om ngn har tips på snabb och säker trimning/tuning för att få lite bättre knuff?

MIP
www.esstuning.com eller 740/750....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis och välkommen på denna site. som sagt ess är melodin eller kör ett tag och känn efter på bilen. Det är kanske bra att njuta lite innan man suktar efter mer?:) Jag har skrivit ett reportage om ess, det ligegr under reportage till vänster i menyn här på siten.
Mvh
Asken
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
jwr i tyresö är klart välrennomerade vad det gäller chiptrimmning.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
JWR har flertalet renomméer. Med både det ena och det andra.
Det enda som är värt pengen ger nått är en kompressor, visst kostar det en slant, men det ger ochså mera HKR per satsad krona än någon annan modifikation. OLW o Estrella ger ingen märkbar skillnad om du får 8-10 hkr och betalar 3-3500 kr för en optimering av bilen inte prisvärt alls.
chipsrepotaget:)
Länk.
Så länge igen bromsar varje motorn före och efter, så ser inte jag det som seriöst på en sugmotorn, med utlovade hkr.
Bara placebo och tyckande.
Har man en turbomotor talat vi om andra saker där är det helt klart prisvärt. Om man nu inte vill ha kvar garantier/försäkringar mm om bilen är så pass ny/miltal

///MVH Hasso
Länk
Det billigaste sättet att trimma 2,8 sexan är som jag förstått det att sätt på insug från 3,0 sexan(01-) och mappa om motorn, ska ge en märkbar förbättring som jag förstått det, kostar 10KSEK. Finns debatterat otaliga ggr på forumet, sannolikt under trimmningssektionen. Mest ger det nog att sälja 728an och köpa en 740/750 eftersom prisskillnaden modellerna mellan som beg är ganska liten.

/Simon
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
hej hasso!anar jag lite cynism i ditt uttalande om jwr?? själv har jag fått ett intryck av en seriös verksamhet,har du nåra dåliga erfarenheter av dom?*nyfiken* mvh//jacke
mipa
Hej o tack för tips!

Jo, egentligen var jag väl ute efter en 740, men ramlade över denna svensksålda 728, med 1 ägare och 5000 mil samt nästan all utrustning, och allt i kanonform... Då priset också var rätt var jag tvungen att slå till. Så det blir väl till och köra in sig ett tag, och sedan bestämma sig för att byta eller skrämma upp bilen lite. Får kolla runt på tips ni gett. Kommer ni på mer är jag tacksam för alla tips.

MIP
PS Ngn som vet hur man avaktiverar däcktryckskontrollen...DS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.